Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta BUDFIRMA, vad ska man tänka på?

Inlägg 1 av 3

2006-11-23, kl 07:49

ChrilleJE

ChrilleJE

Inlägg: 5

Starta BUDFIRMA, vad ska man tänka på?

Hej!
Jag ska starta budfirma har jag tänkt, kommer köpa en lätt lastbil med baklyft osv. Som man då sätter reklam för firman på självklart.

Men sen det svåra, hur ska man enklast få kunder, någon som har tips om det? Lämpligtvis att man har klart med nån kund innan start. Har även tänkt utföra flytt, sen kommer det även finnas möjlighet att hyra bilen med eller utan chaufför.

Går ju även att sälja reklam till andra företag på bilen, som då troligen är ens kunder. Den stora kostnaden är ju bilen, kanske 140-150.000, funkar ju med leasing också, en ny bil med månadskostnad på 3-4.000,

Men hade gärna tagit emot tips och förslag från nån som är insatt?
Närmast på hur man "raggar" kunder allra smidigast.

Hoppas på bra svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-11-23, kl 17:52

RT

RT

Inlägg: 31

Ja du, jag kör ju nu taxi men vi kör ju vissa bud också. Det som kan vara en idé är ju att du försöker få ngt avtal med en kund innan du tar på dig en dyr lastbil. Du bör nog kolla ruunt lite på vad dina konkurenter tar för en transport. Inom taxi tar vi 10,50 per kilometer + ngt tillägg. Sen är det ju 25% moms på det. Men kolla runt och försök få ett avtal. Sen får du ju tänka på (jag utgår från att du har det) Yrkestrafikmärket, vilket du måste ha om du ska köra i yrkestrafik. (om inte) kolla med vägverket. hoppas du fick lite hjälp på traven Lycka till

RT

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-01-10, kl 14:52

username

Medlem
#49851

Inlägg: 5

Jag jobbar som extra som bud på en firma i Karlstad.
Vi har cyklar som vi ENDAST använder oss av och tar då 64:- i centrala karlstad och 90:- i utkanterna av karlstad.
Det gäller at du har några "fasta" kunder som anlitar dig flitigt.
Ha någon form av garanti att exempel, du levererar allt innom en timmer efter dom ringt och bett dig hämta de annars så bjuder du på den leveransen.
Sånnt är alltid uppskattat då dom vet att du gör att för att hålla den tiden.
Vist om det blir mycket så kommer något bud gå gratis men du har antagligen ändå en rogen kund där som stannar kvar fast det tog lite tid just för att du ändåutförde jobbet med samma glöd och känsla ändå!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat