Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Affärsidéer

Bli din egen chef

Inlägg 11 av 21

2007-08-18, kl 11:16

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jobba heltid för? Jag undrar om svenskar är så lättlurade.
[email protected]  Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 21

2007-08-22, kl 16:46

username

Medlem
#47084

Inlägg: 3

30% ??
Fakturerar man er 30% av försäljningsbeloppet eller betalas det ut en provision på 30% i löneform (alltså det sociala betalt)
Antar att upplägget är att man har egen f-skatt..?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 21

2007-08-22, kl 18:09

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

lol tänkte på mina barn, de skulle säkert hoppa sönder den där lilla manicken på nolltid. tänkte också på om man har husdjur... de skulle få en rolig kompis att bita it .... Hur ska den kunna köra över höga trösklar kan man också fråga sig.. och tänk mot all förmodan att man inte vill ha alla dörrar öppna hela tiden...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 21

2007-08-22, kl 20:34

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

medan jag fortfarande är pigg kan jag skriva lite, för den 31/8 kommer min chef. Det blir inte en lugn stund på hela dan först sent på kvällen när han slocknar efter lek i park efter park. Förmodligen ler några pensionärer när jag kommer farande med honom i lådbilen, har jag tur kanske jag får styra. Men som 5-åring är det mycket man vill. Likadant med unga nyföretagare. Båda gör sina erfarenheter som ibland blir dyrköpta. Jag försöker hjälpa bägge.
[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 21

2007-08-22, kl 21:02

TorstenL

TorstenL

Inlägg: 28

Avdrag för en dammsugare är nog inte vad regeringen tänkte sig och alla som tänker lite förstår att det är orealistisk. Texten går inte att missförstå.
Elektrolux med flera tillverkare HAR redan denna produkt. Att det inte finns konkurrens är alltså inte sant. Dessutom är deras produkt billigare. Hade företaget varit seriöst hade det väl funnits fler bilder? Specifikationer? Mått? Men icke, istället sätter man upp en "robotliknande" skjortpress för att förstärka ordet robot.

Tråkigt med denna typ av bondfångeri. Det förstör för oss som är seriösa.
Torsten Larsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 21

2007-08-23, kl 00:58

username

Medlem
#50983

Inlägg: 6

Som svar på Torstens inlägg:

Ja du har rätt i att Electrolux med flera andra har liknande produkter men ej med lika avancerade system.
Det finns billiga enkla robotar och så finns det dyrare kompletta system. Som på en bil får man vad man betalar för.
Kollar du priset så är det ganska lika men med skillnaden att ingen annan lämnar tex. 3 års utbytesgaranti på sin robot.

Fler bilder och specar är på väg på den nya hemsidan där man även kan handla online.
Vi kommer även jobba med fri hemtest för alla kunder som vill prova hemma i lugn och ro.
Där en säljare om så önskas visar och demar produkten innan test hos kunden.
Kan man göra det med sin Electrolux robot? Inte vad jag vet.
Ett oseriöst företag skulle inte jobba på det sättet som vi gör och heller inte ha ca 12000 nöjda kunder.

Jag undrar vem som är bondlurken här på denna tråden? :-)

Torsten du är välkommen att få en egen demo och företagspresentation så du förstår att vi är ett seriöst företag.
Ta gärna reda på fakta innan du smutskastar ett seriöst företag.

Ta gärna kontakt med mig på [email protected]

Hoppas några oklarheter nu har retts ut med detta.

Mvh
Christian Bogensberger
RentaButler.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 21

2007-08-23, kl 01:08

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

Vad heter företaget föresten?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 21

2007-08-23, kl 09:23

TorstenL

TorstenL

Inlägg: 28

Hej Christian
Jag har inte kallat dig för bondlurk. Däremot använde jag ordet Bondfångeri som betyder "lura människor".
Jag har inte svartmålat dig mer än vad du själv lyckas åstadkomma. Jag har enbart kommenterat de uppgifter som finns. Som du själv har lagt ut. Du har varit på nyheterna med ditt sensationella påstående att detta skulle kunna vara hushållsnära tjänster vilket skatteverket (Naturligtvis) inte tycker.
Du påstår att du skall "anställa" 477 säljare i Sverige som alla kan jobba heltid och tjäna mycket pengar. Det torde vara snart när omöjligt.

Men produkten kanske ÄR bra. Ditt koncept kanske ÄR bra. Men som det ser ut just nu är du din egen värsta fiende eftersom du hittills har lyckats bli uppmärksammad som oseriös både i tidningar och på TV. Kommer du ihåg KIRBY? Mycket bra maskin som såldes i mängder men av en oseriös agent. Bondfångeri.

Jag ser fram emot att se fler bilder och specar på din maskin.
Att du har 12000 kunder i Sverige kanske man kan undra lite över om det är så?

Torsten (en seriös företagare och agent)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 21

2007-08-24, kl 12:26

TorstenL

TorstenL

Inlägg: 28

Hej
Jag har faktakollat lite. Det finns inte mycket fakta på er hemsida om dammsugaren. Men däremot har jag hittat Siemens Sensor Cruiser som är exakt samma som Butler H1 Sensor Cruiser fast något dyrare faktiskt. Den finns på svenska webbshopar. Sen hittade jag en Butler H1 på Blocket för kraftigt reducerat pris där säljaren påstår att Electrolux licenstillverkar samma maskin under namnet Tribolit (och som lovordar maskinen). Samma maskin, samma funktioner.
Men priset talar till er fördel.
Vem tillverkar den? Det går inte att hitta någon tillverkare under namnet Butler?
Så PRODUKTEN är säkert bra och det var ett bra försök med avdrag för hushållsnära tjänster.

MVH

Torsten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 21

2007-08-26, kl 22:14

username

Medlem
#50983

Inlägg: 6

Hej

Man kanske kan tycka att jag är min egen fiende.
Men det är bara det att vi är ett seriöst företag som tyvärr ofta blir jämförda med just Kirby.
Upprinnelsen till all tv uppståndelse var att det ringde en kille med dolt nr och med ett svårt namn ett utländskt. (nget mot utländska namn)

Killen ställde frågor och vi på företaget trodde först att han sökte jobb då han hade många frågor. Men efter ett tag blev frågorna mer vinklade och med en rå ton.
Jag sade då att jag gärna svarade på fler frågor och bjöd in till frågestund på kontoret¨. Men killen avböjde då han var från Umeå.
Inget mer med det men efter 2 timmar ringer denne killes chef från SVT Västerbottensnytt Regionala Nyheter och säger att de ska använda den "ntervju" de bandat tidigare under dagen med mig.
Helt utan upplysning och rent emot den faktiskt befintliga lag vi har om inspelningar och reportage.
Om hela interbjun hade sänts i sin helhet och inte i klippt "Janne Josefsson" version hade det väl varit okej.
Att sedan denne reporter roade sig med att göra egna uträkningar med löner och provisioner som han enligt sina uträkningar skrev var helt lika med bedrägeri och ett hån mot de anställda. Att vi sedan har ett samarbete med arbetsförmedlingar runt om i landet som hjälper oss med rekryteringar vilket då gör att det ser ut som att vi söker 477st säljare på en gång vilket denne reporter tyckte var oseriöst.

Vi skrev på vår hemsida att vårt koncept kanske kunde komma att omfattas av de nya skattereglerna dock inget som vi lovat ngn kund.

Man kan fråga sig om vi som företag eller SVT reportern som bandar och gör hemliga reportage som sedan sänds och där de drar egna slutsatser och privatpersoner hängs ut negativt offentligt?

Efter samtal till högre SVT chefer gjördes SVT en rättelse ang vissa faktadelar som SVT och deras reporter ej hade kontrollerat om de verkligen stämde.

SVT är polisanmälda och anmälda till granskningsnämnden för detta ärende.

Vi råkar ha en bra idé och ett hållbart koncept som vi vet fungerar för våra kunder idag.

Och vi vill ej jämföras med några andra säljföretag som lurar sina anställda på löner eller kunder på service eller dåliga produkter. Vi har inget att dölja synas gärna men med öppna kort från båda sidor isåfall.

Därför kanske ni alla kan ha lite förståelse för mitt fientliga motstånd till mer dålig publicitet.

Mvh
Christian Bogensberger

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3