Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Åsikter Efredo

Inlägg 1 av 3

2008-05-02, kl 21:47

cobbe

cobbe

Inlägg: 15

Åsikter Efredo

Hejsan!

Funderar att skaffa detta program, men skulle vilja ha åsikter och utvärderingar!

Jag vet att det är gratis, men skulle vilja ha en utvärdering av någon som använt det en längre tid.

Hälsningar
Oscar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-05-02, kl 21:56

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Inte en direkt svar på din fråga, men jag har använt mig av SchysstaC som kan laddas ner från: http://personal.inet.fi/business/christian.linde/ 

Tycker den har fungerat väldigt bra.

--
www.quickhelp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-05-02, kl 23:07

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Förvisso är EfRedo inte helt gratis om du driver företaget mer än 2 månader vilket ju dom flesta gör. Sedan är priset 460:- + moms per bokföringsår.

Har testar igenom det mesta och tycker att det är ett bra program. Kommer troligen att byta till detta nästa bokföringsår.

Det fina är att det klarar det mesta vad gäller moms (inköp och försäljning mot utlandet). Att man sedan kan få en fullständig överblick vad gäller skatteskuld är också bra vilket jag inte sett något annat program som klarar.
 
Dessutom finns möjlighet att spara mallar på dom återkommande verifikationer man har så efter ett tag blir det ganska enkelt att jobba med.

Dock tror jag inte programmet passar typiska Visma Enskild Firma då Efredo kräver lite kunskap om debit/kredit och kontonummer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat