Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Måste man starta företag?

Inlägg 1 av 3

2007-10-30, kl 18:25

username

Daniel
Muschke

Inlägg: 7

Måste man starta företag?

Hej!

Jo jag har en liten fundering, om man driver en hemsida och vill sälja annonsplatser för att tjäna lite pengar. Måste jag då starta ett företag ? Eller kan jag som privatperson tjäna pengar på detta sätt utan att starta företag?

Sen undrar jag lite på vilket sätt ett företag helst vill betala för  annonser online, såväl svenska som utländska företag?

Skulle vara underbart att få svar på mina frågor!
Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-11-02, kl 18:04

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 11

Om syftet med din sida är...
att den drivs för att gå med vinst
att den drivs självständigt (inte liknar ett anställningsförhållande)
att driften är varaktig
...krävs F-skattsedel. Om du driver verksamheten vid sidan av en anställning behöver du en FA-skattsedel. Det är upp till dig om du vill registrera ett företagsnamn hos Bolagsverket eller inte. Det är inte nödvändigt om du startar en enskild firma.

Vågar inte svara på hur företag helst vill betala, det är en fråga om avtal mellan dig och dina kunder skulle jag säga, men om du skall sälja annonser till svenska och utländska kunder så skulle jag rekommendera dig att du registrerar ett företagsnamn hos Bolagsverket.

Några saker som du bör ha i åtanke, vad skall din hemsida handla om? Varför vill de annonsera hos just dig? Vad är det som gör att du når ut med din sida och dess annonser på ett bättre sätt än många andra på marknaden? Vilka kostnader kommer du att ha för att marknadsföra din sida? Du har säkert redan funderar på detta och har kanske även svaren klara för dig. Lite tips och råd bara. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-11-08, kl 09:03

ericssonstrading

ericssonstrading

Inlägg: 69

Hej Daniel!. om du väljer att starta eget så har du info om det på min sida www.ericssonstrading.se Ha en bra dag och lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat