Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Egen konsult

Inlägg 1 av 3

2006-11-16, kl 18:06

username

Daniel
Andersson

Inlägg: 3

Egen konsult

Är för tillfället inhyrd som konsult genom ett bemanningsföretag. Företaget jag arbetar på vill förlänga kontraktet med 6månader. Det jag får från bemanningsföretaget är en lönecheck, annars nada..Är det ide att starta eget och hyra ut mig själv? Jag är iaf garanterad 6 månader minst.

Tacksam för synpunkter.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-11-18, kl 15:30

MarkusE

MarkusE

Inlägg: 21

Det finns i min erfarenhet flera skattemässiga fördelar med att starta eget, t ex om du vill investera i material såsom datorer etc. Läste också någonstans att den nya regeringen skulle lätta på kravet att en egen företagare inte bara får ha en uppdragsgivare, d v s byta från en löneanställning till egen företagare med endast samma uppdragsgivare. Minns inte exakt när denna förändring skulle ske, men den kommer att underlätta det du beskriver.
Jag rekommenderar dig att läsa t ex "Rich Dad, Poor Dad" av Robert Kioysaki innan du startar eget. Tänkvärt om hur vi förhåller oss till tid och pengar. Finns även flera böcker i den serien som fördjupar tankarna.
Hoppas detta var till viss hjälp!
Markus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-11-26, kl 17:38

Coachen

Coachen

Inlägg: 28

Hej!
Framgång är ingen tillfällighet, den som tar genvägar åker dit förr eller senare.
Alla med god kreativitet och sunda tankar har mycket goda chanser att lyckas, nå din framgång med ett "steg-för-steg" tänk. Om man hellre vill har jag tillsammans med andra skapat www.dittbolag.se som kan ge dig dina bästa möjligheter.
Gör som många andra bolla dina tankar med mig, det kostar dig inget.
Lycka till
hälsar
Sten-Ove
coach
[email protected]
www.tactic.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat