Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Önskar tips på bra affärside/arbete

Inlägg 1 av 10

2007-02-26, kl 16:09

username

Daniel
King

Inlägg: 12

Önskar tips på bra affärside/arbete

Tjena!
Ja e en kille som bor i en stad i södra Dalarna.
Har länge funderat på att starta nåt eget och nu när ja e arbetslös börjar man få lite panik på att komma på nåt bra.
Dels ska de hellst kunna skötas hemifrån och självklart ska de finnas goda möjligheter för att få det lönsamt (är inte intresserad av enbart tidsfördriv).
Ett bra underlag gör att ja även kan få loss viss startbidrag men frågan är bara vad ja ska starta.
Kan även tillägga att ja sitter i rullstol (knas på benen) om de nu skulle spela någon roll.
Någon som kan hjälpa mig komma på något bra?
Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2007-02-26, kl 19:50

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Ok, vore tacksam om du kunde nämna 3-5 tänkbara områden samt dina förutsättningar / kompetens för att utföra uppgifter inom dessa områden...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2007-02-27, kl 00:58

username

Daniel
King

Inlägg: 12

Daniel Johansson: Ok, vore tacksam om du kunde nämna 3-5 tänkbara områden samt dina förutsättningar / kompetens för att utföra uppgifter inom dessa områden... Alla tänkbara områden är av intresse. Vad menar du sen med Förutsättningar och kompetens? Beror ju på inom vad man startar och de som verkar intressant får man ju skapa sig kunskap om.
Vet inte om jag förstod dig rätt...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2007-02-27, kl 01:23

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Förutsättningarna borde vara erfarenheter samt och eller utbildning.
Vad han menar för områden som kan vara av intresse kan vara områden som du har större kunskap om. Ex är du bra på sportredskap för handikappade kanske du kan titta på om det kan vara ett område som du kan utveckla.

Har du lätt för att få panik ska du inte kasta dig in i företagsbrasnchen. Planera hellre noggrannt. Det kan vara värt varenda krona.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2007-02-27, kl 04:34

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2007-02-27, kl 04:34

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Magnus Olsson: Förutsättningarna borde vara erfarenheter samt och eller utbildning.
Vad han menar för områden som kan vara av intresse kan vara områden som du har större kunskap om. Ex är du bra på sportredskap för handikappade kanske du kan titta på om det kan vara ett område som du kan utveckla.

Har du lätt för att få panik ska du inte kasta dig in i företagsbrasnchen. Planera hellre noggrannt. Det kan vara värt varenda krona.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB Japp..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2007-03-06, kl 21:31

username

Medlem
#50771

Inlägg: 2

Hej Daniel!
Det bästa tips jag kan ge dig när du tänker starta eget är: Gör något som du redan kan, inom något område där känner dig hemma.
Själv har jag många misslyckade starta-eget-projekt bakom mig, så jag vet vad jag talar om.
Investera inte några stora summor pengar i "fantastiska affärsprojekt" som du kanske hör talas om. Det finns miljoner sådana, framförallt på Internet. Det är lätt att låta girigheten ta överhanden och dras med i projekt som verkar kunna ge stora, snabba pengar. Nästan alla är bluff och båg.
Använd huvudet och tag det lugnt. Den bästa affärsidén är den som du själv är bäst på.
Ha det bra.
Med vänliga hälsningar: Björn Johnsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2007-03-07, kl 00:26

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Panik och starta företag går överhuvudtaget inte ihop. Det verkar dessutom som Starta Eget ska göra jobbet åt dig. Samla dig och kom med vettig informatin. Jag hjälper till med starta eget och ekonomistyrning. men du är så långt man kan komma därifrån. [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2007-03-08, kl 14:06

username

Johan

Inlägg: 121



Inlägg 10 av 10

2007-03-17, kl 10:29

username

Jonatan
Edler

Inlägg: 10

Hej!
Hur ditt handikapp påverkar dig rent praktiskt, vet bara du.. Ekonomiskt kan det dock påverka, då många kommuner utökar starta eget-bidraget, för just handikappade. Kolla med din kommun, hur det är just där.
Självklart är det dock företaget och dess verksamhet som ska ge inkomster, inte bidraget. Hitta en idé du trivs med, något du känner att du kan och något som du själv tror på. Företag brukar enligt statistiken gå bättre om man är ett par personer som startar den, så kolla runt efter eventuella samarbetsspartners, om du själv varken har en affärsidé eller någon spetskompetens.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat