Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Porto och paket?

Inlägg 1 av 7

2007-02-27, kl 01:07

username

Daniel
King

Inlägg: 12

Porto och paket?

Säg att man har en butik på nätet som säljer div saker i många olika storlekar och vikt, hur gör man då med porto och information om portot på sin sida?
Och vart vänder man sig för att skicka sina varor, posten eller andra alternativ?
Säg att varorna har storlek allt i från som en cd-skiva till större föremål på flera kg och som inte går ner i någon brevlåda, kanske möbel eller liknande.
Om man bor och driver sin firma på en liten ort hur gör man då enklast, kan brevbäraren ta emot paket när de kommer med den vanliga posten eller måste man ta sig till postkontoret för att skicka sina varor?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2007-02-27, kl 01:28

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Hör med posten/ditt lokala postkontor, vad kan de erbjuda för alternativ.
Sedan kan man titta på alternativa leverantörer ex DHL, UPS, Schenker m fl.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2007-02-27, kl 08:45

username

Medlem
#43047

Inlägg: 6

Det måste finnas en funktion i den webbutik som räknar porto baserad på vikt. När man lägger in varor i katalogerna ange man vikt per styck, sedan matar man i en portotabel och det ska ske automatiskt när kunder beställer. Jag användar mig av osCommerce butik och det fungerar smidigt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2007-02-27, kl 12:30

username

Daniel
King

Inlägg: 12

Lena Tuncel: Det måste finnas en funktion i den webbutik som räknar porto baserad på vikt. När man lägger in varor i katalogerna ange man vikt per styck, sedan matar man i en portotabel och det ska ske automatiskt när kunder beställer. Jag användar mig av osCommerce butik och det fungerar smidigt. Ok men säg att ha har flera hundra olika artiklar i butiken som alla har olika vikt, måste ja då väga alla och lägga in vikt på de?
Låter jobbigt. Kan röra sig om allt ifrån några gram till 40-50kg.
Vad säljer du i din butik?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2007-02-27, kl 12:33

username

Medlem
#43047

Inlägg: 6

Jag har över 200 artiklar mellan 20 gr och 1,5 kg. Kolla www.mydays.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2007-02-27, kl 16:35

username

Daniel
King

Inlägg: 12

Lena Tuncel: Jag har över 200 artiklar mellan 20 gr och 1,5 kg. Kolla www.mydays.se
Har du en vanlig butik också eller enbart en på nätet?
Hur ser en vanlig arbetsdag ut med din webbbutik?
Hur många paket skickar du per dag ca?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-04-18, kl 21:49

HPH-Dataservice

HPH-Dataservice

Inlägg: 22

Hejsan.

Jag håller på att startar upp en webshop nu till min firma som en extra tjänst där jag kommer sälja bärbara datorer och lite små till behör.

Det jag funderar på är hur jag ska lösa frakt beräkningen på olika datorer och tillbehör eftersom vissa produkter kan skickas som brev postförskott. jag är i dagens läge registrerad kreditkund på postens och har registrerat mig för pacsoft online.

men pacsoft är ju volymbaserat har jag för mig, det blir ju ganska dyrt och skicka med.

Andra förslag ?

PS: har skicka e-post till posten för bättre priser, hoppas på svar från dom snarast.

/PAtrik

Mvh Patrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat