Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hjälp med namn på vårt IT-företag.

Inlägg 1 av 7

2004-08-26, kl 21:13

username

Johan
Oscarsson

Inlägg: 4

Hjälp med namn på vårt IT-företag.

Här verkar det finnas folk med mycket idéer. Jag behöver hjälp med ett bra namn till vårt företag som främst kommer att syssla med webdesign men även annan IT-konsultverksamhet.

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-08-28, kl 02:53

gundepost

gundepost

Inlägg: 13

Är verkligen namnet det största problemet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-08-28, kl 12:19

username

Johan
Oscarsson

Inlägg: 4

Eftersom jag är helt ny i branschen kanske jag inte ska uttala mig, men ett namn behövs ju för att kunna bilda bolaget och jag tror att det är viktigt att behandla många förslag så att man inte gör något förhastat.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-08-29, kl 21:15

username

Johan
Oscarsson

Inlägg: 4

Tack! Jag ska genast gå in kolla vad det är för tävling.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-09-02, kl 20:34

jonathan

jonathan

Inlägg: 29

Hej jos0103

Ska ni syssla med webb och IT så ska ni kanske fundera på vilka domäner som är lediga och välja företagsnamn därefter.
Jag själv har flera gånger kommit på bra företagsnamn och upptäckt efteråt att dom är upptagna. Att företagets namn och webbadress är samma är ingen dumm idé så det första är att hitta ett ledigt domännamn, boka den och därefter regga företaget medd samma namn.


jdk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-09-25, kl 01:35

username

Ola
Lindau

Inlägg: 8

Varför inte skicka fråga till några av de kunder ni skulle vilja få på tråden. Ni får då era mest önskade kunder att engagera sig i er verksamhet. Får sedan er mest prioriterade favoritkund slutligen "vinsten" att bestämma ert namn, så har ni en naturlig och positiv grund för fortsatt kontakt!

Ola Lindau

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-01-04, kl 17:19

username

Robert
Andersson

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Här verkar det finnas folk med mycket idéer. Jag behöver hjälp med ett bra namn till vårt företag som främst kommer att syssla med webdesign men även annan IT-konsultverksamhet.

ITWE

vi kan hjälpa er att ta fram loggon?

[email protected]
Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat