Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Franchise

Modebutik söker franchisetagare!

Inlägg 1 av 15

2007-11-08, kl 14:37

username

Medlem
#51762

Inlägg: 9

Modebutik söker franchisetagare!

it! är en relativt nystartad butikskedja men som har börjat växa väldigt fort. Vi rekryterar kontinuerligt över hela landet.
it! är en modebutik som har det allra senaste inom mode för Honom & Henne. Förutom kläder har vi även ett stort utbud med det senaste inom smycken o väskor.
Intresserad? Maila [email protected]
Endast seriösa svar tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 15

2007-11-08, kl 14:56

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Ingen info på google om jag söker på "it!", "it!"+mode eller it!+mode

Och svar till en gratis hotmail adr.

Mycket märkligt.

Vart i landet finns ni idag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 15

2007-11-12, kl 20:30

metavision

metavision

Inlägg: 30

Det är roligt att det går bra för er, men vän av ordning måste fråga sig varför ni inte har en hemsida med mer information om era butiker, vart det finns, information om att vara franchise åt er samt kontaktuppgifter och intresseanmälan när ni nu söker intressenter för franchise-verksamhet? Som Linus redan påtalat går ni inte att finna via Google, kanske om man går igenom otaliga antal sidor fast det är det ingen som gör, samt om ni hade haft en hemsida borde ni inte heller haft en hotmail-adress.

Vad jag utläser från detta inlägg, vilket kan vara fel, men det är det intryck det ger, är att ni ännu inte har en kedja, ni har en butik och vill försöka utöka. Hade ni haft en kedja hade ni rimligen även haft en hemsida med tillhörande e-post, ex [email protected], [email protected] osv. E-post skickade från Hotmail-adresser har också en förmåga att klassas som spam av virusskydd. Er kedja är det första företag som jag träffat på som använder Hotmail. Dock när tanken vandrar hade de kunnat vara lite lustigt att se lindex@hotmail eller mcdonalds@hotmail.

Mitt förslag till dig Emelie är att du gör en mera utförlig presentation, om vart ni finns och så vidare, för har ni ingen hemsida som eventuella intressenter kan finna denna information så får de få den på ett annat sätt och jag misstänker att många helst vill veta lite mer innan de tar kontakt.  Försök även att  ordna en hemsida snarast. Det finns många på detta forumet som kan tipsa om olika leverantörer och lösningar. Bland annat jag. Kika på hemsidan för mera information och portfolio.


Med vänlig hälsning,
Sandra Karlsson
MetaVision
wwww.metavision.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 15

2007-11-13, kl 11:08

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Linus K:


Ingen info på google om jag söker på "it!", "it!"+mode eller it!+mode

Och svar till en gratis hotmail adr.

Mycket märkligt.

Vart i landet finns ni idag?





Inte så märkligt om hemsidan inte är SEO optimerad (sökmotoroptimerad).

Det tar mellan 3-12 veckor flr att bli indexerad huvudtaget.

Tusentals hemsidor registreras varje minut.

I mina ögön är det mer märkligt att en modebutik heter "it!".

Jag skulle aldrig kunna koppla ordet IT till mode ;-)

Å andra sidan en av mina kunders företag heter H29. Hur många av er skulle gissa vad företageg H29 syslar med?... Så jag lade till domännamnet www.massagekista.se till deras sida och nu behöver inte folk "gissa" vad H29 är för ngt.

Ursäkta mig, men IT och mode... nja.
Ni måste förklara närmare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 15

2007-11-13, kl 11:27

metavision

metavision

Inlägg: 30

Även jag reagerade på it! och IT, men jag antar att det står för det!. Dock är det vanskligt eftersom de flesta gör nog en första förknippning till data.
Domänen it.se, som hade varit lämplig för dig Emelie att äga, registrerades
2003-01-21, men har varit inaktiv sen
2004-01-15. Jag misstänker att någon såg möjligheten till att göra eller sälja denna domänen för någon som sysslar med just IT. Varför den inte är aktiv nu är för mig ovisst, men om du är intresserad Emelie kan du kanske försöka köpa den.

Med vänlig hälsning,
Sandra Karlsson
MetaVision
www.metavision.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 15

2007-11-13, kl 17:10

Henric

Henric

Inlägg: 26

vi har en butik i min stad Oskarshamn som heter it!. De är nog den de pratar om.
Gissar somsagt bara

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 15

2007-11-27, kl 17:08

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Hur det än ligger till så är trådskaparen frånvaro i tråden ett klockrent tecken på att det är ett troll vi har med att göra!

Håll er i solen pojkar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 15

2008-03-08, kl 15:50

Ola K

Ola K

Inlägg: 20

IT finns idag i Mönsterås, Oskarshamn och Västervik.
Jag har erfarit att de själva startar butikerna, och sedan går ut och söker franchisetagare.

Man har ett tag sökt franchisetagare till Västerviksbutiken, och nu den 5 mars fanns ännu en annons på Blocket (Kalmar län, affärsöverlåtelser). Nu är priset sänkt.

Det handlar alltså inte om någon stor kedja, och om franchisekonceptet är genomarbetat har jag ingen aning om, men vem vet? Det kanske är ett bra koncept.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 15

2008-03-12, kl 16:02

username

Medlem
#51762

Inlägg: 9

Hej!

Här har ni trollet som ni alla spekulerar så om!

Jaa, vart ska jag börja för att stilla alla era spekulationer...?
Hemsida är på gång men det kan ta sin tid när man vill ha allt perfekt! it.se har jag inget intresse av då jag redan har domänen it-mode.se

Namnet it! är en modegrej, för alla er som har koll på mode så vet ni att när man pratar om något visst inom mode som är det senaste använder man sig av t.ex uttrycket it-väskan..Därav namnet it! 

Tråkigt att folk inte tycker att detta verkar vara seriöst. Till hösten kommer vi ut med en egen klädkollektion. Vi startar själva upp våra butiker för att sedan överlåta dom till lämplig franchisetagare. Detta för dels en snabbare expansion och dels för att underlätta för våra franchisetagare.

Vi har i dag 3 butiker. Nån nämnde nåt om att vi inte kanske inte hade ett bra koncept för att vi inte fått vår butik i Västervik såld än. En försäljningen sker inte över en natt. Vi säljer inte till vem som helst utan till nån som vi tror har förmågan att driva den vidare. Och priset är sänkt av en helt annan orsak. 

Vi kommer även snart finnas med på franchisenet.se 
 
Hoppas att jag har stillat er nyfikenhet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 15

2008-03-12, kl 23:31

Henric

Henric

Inlägg: 26

Hej Emelie,
Jag bor själv i Oskarshamn och driver egen firma. Vet inte om du bor där men jag känner somsagt till affären. Jag tycker verkligen ni har ett bra koncept och tycker det är roligt att ni kommer med en egen kollektion.
Saken är den att jag själv kan erbjuda er tjänster i asien för just er verksamhet. I synnerhet att verkligen massproducera era egna kläddesigner. Vi tillhandahåller kvalitetskontroller.
Hör gärna av dig/er om ni är mer intresserade av ett samarbete.
MVH
Henric
Vinnit.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2