Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 81 av 83

2007-08-10, kl 23:08

metavision

metavision

Inlägg: 30

Hej

Detta är min andra dag som medlem så jag kan inte säga nått om det "nya startaeget.se". Dock kan jag säga att när jag registrerade mig igår och surfade runt för att finna information i olika frågor så noterade jag följande:

~ På vissa trådar fanns det bra information att få, men för att få mera konkreta uppgifter gick jag till Experten, men där var det massor av frågor men inga svar. I alla fall inte på de trådar jag kollade. Jag orkade inte gå igenom alla när de ändå inte fanns några svar. Förslag: ta bort eller aktivera.

~ Vilket leder mig till nästa notering... man ser bara de första orden på varje tråds rubrik, så om man vill veta vad inlägget handlar om måste man gå in på varje tråd. Det blir ett evigt hattande mellan olika trådar och sidor. Förslag: skriv ut hela rubriker eller sätt en gräns för hur många ord en rubrik får bestå av.

Ett lite tips till alla som skriver i forum är att specificera frågan. Jag noterade att många var allmänt hållna, vilket gör det svårt att svara på dem. Genom att precisera vad man behöver veta får man kanske både fler och mera konkreta svar. Det är dock inget Startaeget.se kan styra över, men nått man som medlem själv kan tänka på för att få ut så mycket som möjligt av sidan.

Sandra
MetaVision

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 82 av 83

2007-08-10, kl 23:17

metavision

metavision

Inlägg: 30

Ett tillägg, som jag också noterade igår, kom på det när jag såg det igen precis nu...

~ I den högra menyn där man ser de trådar som lagts upp i experten och forum, de är inte samma beroende på vilken del av sidan man är inne på. När jag gick in under debatt fanns en ny tråd, men den syns inte under någon annan flik. Det är lite synd, eftersom man måste klicka runt på alla sidor för att se om de kommit nått nytt inlägg eller inte. Därmed försvinner tyvärr själva funktionen i att ha en sådan sammanställning.

Vill också bara säga att jag hittills har upplevt hemsidan som helt okej och att mina noteringar i sig inte är någon kritik utan förslag för att göra den ännu bättre.

Sandra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 83 av 83

2007-08-22, kl 07:58

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Hej!
Tack för en trevligt och fungerande sajt!

Några feedback:

1. Jag använder Mozilla. I Mozilla går det INTE att godkända nätverkskontakter, man måste göra det i M$IExlorer...

2. Det finns en del GAMLA frågor under t ex "Experten", där det saknas svar... Dessutom OM ngn av medlemmarna vill svara, då få man inte det för att man är inte moderator.

Exempel på detta:
===EXEMPEL===

Suppelantens ansvar som styrelsemedelm


Suppelantens ansvar som styrelsemedelm Skapad av: Cecilia Björklund Skapat: 2006-10-10 21:11 Visningar: 1342

Meddelande
Skiljer sig suppleantens ansvar från övriga ledarmöters i styrelsen när det gäller solidariskt ansvar som inträder när en styrelse/företagsledare undgår att upprätta kontrollbalansräkning vid ett totalt eget kapital som understiger hälften av aktiekapitalet? Och vad har suppleanten för ansvar om en i styrelsen alt. aktieäagare gör sig skyldig till förbjudet lån från bolaget?



Cecilia Björklund:
Skiljer sig suppleantens ansvar från övriga ledarmöters i styrelsen när det gäller solidariskt ansvar som inträder när en styrelse/företagsledare undgår att upprätta kontrollbalansräkning vid ett totalt eget kapital som understiger hälften av aktiekapitalet? Och vad har suppleanten för ansvar om en i styrelsen alt. aktieäagare gör sig skyldig till förbjudet lån från bolaget?


SignaturCecilia
Skapad av: Cecilia Björklund Företag: Student Registrerad


Svar
Inga svar

Prenumerera på svar

Nytt svar

För att skapa ett nytt svar i denna diskussion måste du vara moderator===SLUT PÅ EXEMPLET===

Mvh
Daniel Belovarsky
Internet: http://webbsupporten.com
E-mail: [email protected]
Mobil: 070-7678549

Inläggets betyg
Svara Svara med citat