Mycket av vår värld är uppbyggt som en pyramid, ofta i företagsvärlden sitter VDn där med sin höga lön och du har inte störe chans att komma lika långt som han inom samma företag. Nu vet jag inte vilket så kallat "pyramidföretag" du var med, men jag vet en sak om det här. Många som går med i sådana kallade "pyramidföretag" tror dem skall tjäna pengar utan att själva ta in folk och hjälpa dem att lyckas. Framgång är att hjälpa andra att lyckas i livet. Har själv jobbat framgångsrikt med Network Marketing. Och där ser jag i många bolag att du kan tjäna mer pengar än den som tog in dig. Alltså där faller lite av pyramidteologin då. Och sedan finns det andra bolag, där man inte kan göra samma sak.Om du nu har dålig erfarenhet av det här så är det tråkigt för dig Boyan. Har själv förlorat stora belop. Men jag tänker så här " Gråt inte över spild mjölk". Det är kul som du säger att när andra lyckas så vill man berömma dem. Hoppas du förstår mitt lilla brev här. Jag vet att många här på Starta eget, inte tycker om så kallade mlm-bolag, men när jag läser vad dem skriver, så har dem bristande kunskap i ämnet. Att kunna starta sin affärsverksamhet för några tusen kronor i vissa bolag, och sen hjälpa andra att lyckas och på ett sådan sätt kunna påverka sin lön tycker jag är okej. Men nu talar jag inte för My Space, har inte studerat dem något. Har fullt upp med mitt.
Ha en bra dag ni alla!
Vänligen
Andy
PS! Det kan vara så att jag har fel i något, men ofta rätt i mycket hahaha...