Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Aktions sida

Inlägg 1 av 6

2008-05-12, kl 11:45

username

Erik
Knutsson

Inlägg: 3

Aktions sida

Har tänkte en del på det här med aktioner via nätet.
Tex de sidor som erbjuder att lägga lägsta bud samt höja med 1 öre.
Skulle det fungera att driva en sida liknande sådana sidor fast man erbjuder medlemen att lägga ut sin egen produkt. Så får man välja mellan att de andra medlemarna antingen ger bud i form av höjning eller lägsta unika bud.
Vet att beskrivningen är lite dålig, men ni får ta det som det är.
Tack för mig.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2008-05-13, kl 16:08

username

Medlem
#53584

Inlägg: 32

Tycker det låter spännande, finns väl ingen sådan sida idag, har iallafall inte hört talats om det..Du kan då ta procent av kostnaden för att lägga bud, resten går till den som lägger ut varan..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2008-05-13, kl 16:26

username

Medlem
#53584

Inlägg: 32

Tradera är ju en traditionell auktionssida, de har väl inte att man får lägga unika lägstabud..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2008-05-13, kl 20:52

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Det är ju alltid en risk att auktionera ut objekt i en lägsta-bud-auktion. Vilket kanske en del kan våga sig på.

Just nu tror jag hela den här branchen går ut på att lura av folk så mycket pengar som möjligt. I ditt fall blir du tvungen att förklara för användarna exakt hur det går till, vilket kanske gör att färre budar. En tanke från min sida bara...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2008-05-14, kl 09:10

username

Erik
Knutsson

Inlägg: 3

Tackar så mycket för alla svar. :) Man kanske skulle smida vidare på något.. Eller så kanske man skulle göra 3D Budgivning^^

Ha de

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2008-08-15, kl 09:39

imovan

imovan

Inlägg: 23

Japp, internationellt är idén gammal. Har du scriptet eller skall jag fixa det åt dig? I detta script jag omnämner kan dina kunder förutom bilder även lägga in en videofilm.
Du får betalt hela vägen:

Tjock text
Extra bilder
Extra Video
mm. mm. du väljer själv vad du skall ta betalt för.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat