Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Starta redovisningsbyrå?

Inlägg 1 av 4

2008-08-01, kl 12:34

username

Medlem
#610

Inlägg: 14

Starta redovisningsbyrå?

Hej!
Skall påbörja en ekonomutbildning under hösten. Min tanke är att kunna dra igång en mindre bokförings/redivisningsbyrå efter 2 år och få in lite kosing på det sättet. Jag har ett jobb vid sidan om, så det behöver inte vara jättemånga timmar i början.

Frågan jag ställer mig är då hur kunder ställer sig till en nyöppnad liten byrå, jämfört med en stor. Tanken är ju att vara förhållandevis billig, då det är mycket erfarenheten/smidigheten att vara egen jag är ute efter, för att efter examen kunna söka mer avancerade jobb med detta i CV´t, som jag tror väger rätt tugnt......

Vad tror ni?
Kan tillägga att jag började bokföra i SPCS vid 11 års ålder, och innan dess via kassabok, så det bör funka bra att lära in även lite mer avancerade saker=)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2008-08-01, kl 12:50

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Du kanske inte får några stora bolag som anlitar dig, men däremot finns det ju många småföretag som vill ha billig men bra hjälp. Och det är troligtvis dessa som kommer vara din kundgrupp.

Det svåra är ju att nå ut till dessa småföretag, men om du besöker olika events och nätverks-möten, så kommer du säkert kunna få några kunder.

Du kommer troligtvis inte ha så många omkostnader heller, så jag tycker du ska satsa på det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2008-08-01, kl 13:05

username

Medlem
#610

Inlägg: 14

Ja, tanken är ju att rikta in sig på småföretagarna, skapa en personlig relation med kunden.

Var mer nyfiken på om exempelvis de som annonserar på blocket, i tidningar o s v får några kunder. Men det får dem kanske=)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2008-08-01, kl 13:49

Trill in Sverige

Trill in Sverige

Inlägg: 14

Din filosofi är alldeles perfekt. Små företagare vill gärna ha en personlig relatione med den som handskas med ens pengar! Släng ihop ett hyfsat reklamblad och skicka till småföretagare i din närhet. Tryckerikostnaden behöver inte vara överdriven i början! Kolla vistaprint, hyfsad kvalitet för lite pengar. Dock får man räkna med reklam i MÄNGDER efter att man blivit kund. Men billigt, snabbt och funktionsdugligt! De har även färdiga mallar!

Bästa sättet att skaffa dessa kunder är via personlig kontakt, så skit i blocket, kontakta dem via brev, e-post och personliga besök! Glöm inte visitkorten!

MVH

Bengt Ove Svensson

Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497

Inläggets betyg
Svara Svara med citat