Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affäridéer - brainstorm

Inlägg 1 av 8

2009-06-01, kl 10:32

amelia

amelia

Inlägg: 59

Affäridéer - brainstorm

Jag är utbildad inom försäljning och markandsföring. Jag har ca 15 000 att investera.. Jag är villig att jobba hårt, skulle gärna köpa in ett parti och sälja till åf eller liknande.,.ahr ni någon idé till mig?Annan bra affärsidé som är enkel?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2009-06-01, kl 12:23

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

hej!om du har 15 000kr och vill ha en enkel affärsidé. köp ett parti kläder, tex på blocket och sen sälj det styckvis, antingen på en egen hemsida eller tex på Tradera.lycka till!

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2009-06-02, kl 21:38

username

Emil
Andersson

Inlägg: 3

Hej Amelia,Varför skriver du att du är utbildad inom Fsg & MF?=)Till saken:Eftersom 15.000:-SEK är en relativt liten summa pengar så är mitt bästa tips till dig att köpa upp ett mindre lager volymvaror Dvs. varor som omsätts i hög grad, jag utgår ifrån att det är B2B du avser att verka inom och då kan ett tips vara att kika på lite olika leverantörer som säljer kontorsmaterial, toner & bläck, tejp, pennor & plastfickor m.m. Eftersom du nu är utbildad inom försäljning och MF så känner du säkert till begreppen komplex försäljning kontra kvantitativ försäaljning, mitt tips tillhör den sistnämnda kategorin. köp in - Skapa en marginal - sätt ett mål - dubbla/fyrdubbla ditt upphälle. hasta la vista baby!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2009-06-03, kl 13:59

amelia

amelia

Inlägg: 59

tack för svaret!Varför jag skriver det... För att få ett svar som passar mig bättre. Hade jag avrt skogshuggare hade tex kanske du inte svarat :-)Tack för tipset. Men vart finner jag dessa? Har kollat mycket konkurs på blocket m.m. men är inte vad jag är ute efter..Vart skulle ajg tex hitta "marginal varor" Kontormaterial tex?Tack, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2009-06-07, kl 17:42

Imre Randin

Imre Randin

Inlägg: 14

Amelia Glavinger skrev:tack för svaret!Varför jag skriver det... För att få ett svar som passar mig bättre. Hade jag avrt skogshuggare hade tex kanske du inte svarat :-)Tack för tipset. Men vart finner jag dessa? Har kollat mycket konkurs på blocket m.m. men är inte vad jag är ute efter..Vart skulle ajg tex hitta "marginal varor" Kontormaterial tex?Tack, [email protected] Kommentar 1:Hej Amelia!Brainstorm är en metod för en speciell form av samarbetemed avsikt att lösa en viss uppgift. Hur Brainstorm skall gå tillfinns det givna effekiva regler för.Har dina coatch-utbildare inte undervisat i dessa metoderså skall du byta skola. Kommentar 2:När det gäller att finna varor att sälja:så känns det som om du borde fokusera på- elleranalysera och hitta ett ämnesområdesom du själv tycker om. -som du är intresserad av.Varor eller tjänster.Det är precis bara sådana saker som du skallägna ditt säljarbete åt.Du behöver ingen hemsida, eller varulagereller butik eller annonsering och katalogereller stora pengar för att komma igång med lönsamförsäljning. Om det är det du vill.Du kan ha ett helt eget gratis skyltfönster -en slags hemsida på en marknad med flerän 250 miljoner registrerade internetvanaköpande kunder. Där Köps ALLT. och där kan alla sälja. Du också. Om du vill lära dig att sälja där- så är dina 15000 kronorextremt mycket pengar som uppstart-kapital.Jag kan lära dig att sälja där och du kommer att tjäna in pengar under tiden som du testar och lär dig.Du måste bygga upp en trogen kundkrets och du kommer att tjäna in pengar när du bygger den databasen.(obs det handlar inte om vare sig Multi Level Marketingeller pyramidspel eller andra stolligheter)Först när du har grepp om tekniken skall du använda dina 15000:- Inte förr. Håll i dina pengar.Köp möjligen EURO & dollar -för om bankerna i baltikum går omkull blir din Svenska kronor ännu värdelösareän vad de är idag.VAD du behöver göra kan omhändertagandemyndigheter som AMSoch varenda coatch berätta i det ena starta-egetprogrammet efter den andra.Jag beskiver exakt HUR du gör. Konkret steg-för-steg.Kommentar 3:(Jag läser att du söker säljare?om du inte vill utföra säljarbete självhar du en viss uppförsbacke.)Då behöver du betydligt mer pengar än dina 15000:-Om du vill skapa mervärde av andras arbetemåste du förutom att ha omfattande handelsutbildningockså kunna investera i både tid och varor.Lycka till" Imre

Imre/Redaktuellt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2009-06-09, kl 11:08

username

Jonas
Gauffin

Inlägg: 11

Gå in på http://www.kvd.se, där finner du allt möjligt. Köp ett parti och sälj på blocket/tradera/ebay.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2009-06-09, kl 17:06

username

Tobias
Eriksson

Inlägg: 23

Imre Randin skrev: Amelia Glavinger skrev:tack för svaret!Varför jag skriver det... För att få ett svar som passar mig bättre. Hade jag avrt skogshuggare hade tex kanske du inte svarat :-)Tack för tipset. Men vart finner jag dessa? Har kollat mycket konkurs på blocket m.m. men är inte vad jag är ute efter..Vart skulle ajg tex hitta "marginal varor" Kontormaterial tex?Tack, [email protected] Kommentar 1:Hej Amelia!Brainstorm är en metod för en speciell form av samarbetemed avsikt att lösa en viss uppgift. Hur Brainstorm skall gå tillfinns det givna effekiva regler för.Har dina coatch-utbildare inte undervisat i dessa metoderså skall du byta skola. Kommentar 2:När det gäller att finna varor att sälja:så känns det som om du borde fokusera på- elleranalysera och hitta ett ämnesområdesom du själv tycker om. -som du är intresserad av.Varor eller tjänster.Det är precis bara sådana saker som du skallägna ditt säljarbete åt.Du behöver ingen hemsida, eller varulagereller butik eller annonsering och katalogereller stora pengar för att komma igång med lönsamförsäljning. Om det är det du vill.Du kan ha ett helt eget gratis skyltfönster -en slags hemsida på en marknad med flerän 250 miljoner registrerade internetvanaköpande kunder. Där Köps ALLT. och där kan alla sälja. Du också. Om du vill lära dig att sälja där- så är dina 15000 kronorextremt mycket pengar som uppstart-kapital.Jag kan lära dig att sälja där och du kommer att tjäna in pengar under tiden som du testar och lär dig.Du måste bygga upp en trogen kundkrets och du kommer att tjäna in pengar när du bygger den databasen.(obs det handlar inte om vare sig Multi Level Marketingeller pyramidspel eller andra stolligheter)Först när du har grepp om tekniken skall du använda dina 15000:- Inte förr. Håll i dina pengar.Köp möjligen EURO & dollar -för om bankerna i baltikum går omkull blir din Svenska kronor ännu värdelösareän vad de är idag.VAD du behöver göra kan omhändertagandemyndigheter som AMSoch varenda coatch berätta i det ena starta-egetprogrammet efter den andra.Jag beskiver exakt HUR du gör. Konkret steg-för-steg.Kommentar 3:(Jag läser att du söker säljare?om du inte vill utföra säljarbete självhar du en viss uppförsbacke.)Då behöver du betydligt mer pengar än dina 15000:-Om du vill skapa mervärde av andras arbetemåste du förutom att ha omfattande handelsutbildningockså kunna investera i både tid och varor.Lycka till" ImreDet låter ju väldigt spännande måste jag säga.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2009-10-02, kl 11:34

username

Lasse
Karlsson

Inlägg: 15

Hejsan...
Jag har en affärsidé som både är beprovad så som projekterad.
Min affärstidning "Vi Svenska Företag" söker en skötare, stora pengar att göra.
Hela conseptet avslöjas vid kontakt till mig, Möjligheter finns att köpa hela conseptet inkl all info och kunskap.
Hör gärna av dig...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat