Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affäridéer - brainstorm

Inlägg 1 av 8

2009-06-01, kl 10:32

amelia

amelia

Inlägg: 59

Affäridéer - brainstorm

Jag är utbildad inom försäljning och markandsföring. Jag har ca 15 000 att investera.. Jag är villig att jobba hårt, skulle gärna köpa in ett parti och sälja till åf eller liknande.,.ahr ni någon idé till mig?Annan bra affärsidé som är enkel?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2009-06-01, kl 12:23

username

Andreas
Gran

Inlägg: 40

hej!om du har 15 000kr och vill ha en enkel affärsidé. köp ett parti kläder, tex på blocket och sen sälj det styckvis, antingen på en egen hemsida eller tex på Tradera.lycka till!

Ändy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2009-06-02, kl 21:38

username

Emil
Andersson

Inlägg: 3

Hej Amelia,Varför skriver du att du är utbildad inom Fsg & MF?=)Till saken:Eftersom 15.000:-SEK är en relativt liten summa pengar så är mitt bästa tips till dig att köpa upp ett mindre lager volymvaror Dvs. varor som omsätts i hög grad, jag utgår ifrån att det är B2B du avser att verka inom och då kan ett tips vara att kika på lite olika leverantörer som säljer kontorsmaterial, toner & bläck, tejp, pennor & plastfickor m.m. Eftersom du nu är utbildad inom försäljning och MF så känner du säkert till begreppen komplex försäljning kontra kvantitativ försäaljning, mitt tips tillhör den sistnämnda kategorin. köp in - Skapa en marginal - sätt ett mål - dubbla/fyrdubbla ditt upphälle. hasta la vista baby!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2009-06-03, kl 13:59

amelia

amelia

Inlägg: 59