Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Kvitton på mässor?

Inlägg 1 av 3

2007-08-21, kl 12:45

username

Mia
Hermansson

Inlägg: 8

Kvitton på mässor?

Hejsan!
Har dirivt mitt växtföretag sedan i maj och ska nu ut på min första mässa. Funderar över hur jag ska göra med kvitton då. Räknar med mångaa kunder, varav kanske många bara handlar en eller två växter. Det känns som en omöjlighet att stå och skriva kvitton till vara och en som handlar under tre dagar, måste jag det? Eller kan jag själv räkna samman försäljningen efter mässan och ta det som en post i bokföringen - försäljning vid mässan etc. Är det något speciellt som måste finnas på en sådan verifikation?
Hälsingar Mia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-09-08, kl 00:37

username

Medlem
#47392

Inlägg: 8

Hej,

Jag har inte ett svar men undrar däremot samma sak. Om någon vet kan de gärna säga till, det måste finnas en massa där ute som varit och sålt på mässor.

Johan Selin
SELIN CANDLES

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-09-08, kl 00:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Ang. ditt företag med växter. För ca 30 år sedan gjorde vi dataprogram för Rent a Plant där man hyrde ut växter och när man tog tillbaka dem hade de växt så man tjänade dubbelt på så vis till nästa man hyrde ut till för man tog betalt hur hög växterna var.

[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat