Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Kvitton?

Inlägg 1 av 3

2007-08-23, kl 13:13

username

Mia
Hermansson

Inlägg: 8

Kvitton?

Hejsan!
Ställde denna fråga på ett annta forum, men fick inga svar så jag försöker här.
Har drivt ivt mitt växtföretag sedan i maj och ska nu ut på min första mässa. Funderar över hur jag ska göra med kvitton då. Räknar med mångaa kunder, varav kanske många bara handlar en eller två växter. Det känns som en omöjlighet att stå och skriva kvitton till vara och en som handlar under tre dagar, måste jag det? Eller kan jag själv räkna samman försäljningen efter mässan och ta det som en post i bokföringen - försäljning vid mässan etc. Är det något speciellt som måste finnas på en sådan verifikation? Jag skulle verkligen uppskatta ett svar, mässan börjar i morgon....
Hälsingar Mia

Mia Hermansson: Hejsan!
Har dirivt mitt växtföretag sedan i maj och ska nu ut på min första mässa. Funderar över hur jag ska göra med kvitton då. Räknar med mångaa kunder, varav kanske många bara handlar en eller två växter. Det känns som en omöjlighet att stå och skriva kvitton till vara och en som handlar under tre dagar, måste jag det? Eller kan jag själv räkna samman försäljningen efter mässan och ta det som en post i bokföringen - försäljning vid mässan etc. Är det något speciellt som måste finnas på en sådan verifikation?
Hälsingar Mia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-08-23, kl 19:38

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Du kan skriva ett kvitto, enverifikation.
Skriv upp på ett kollegieblock , vilka summor du har sålt för, i tur och ordning. sedan räknar du ihop dom , skriver försäljning mässa som rubrik på verifikationen och bokför den.
Var noga med att få med allt.

Hör gärna av dig om du behöver hjälp med något inom bokföring.

Hälsningar

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-08-23, kl 20:15

username

Mia
Hermansson

Inlägg: 8

Tack snälla Ingela för att du tog dig tid! Vad bra, då vet jag.
Hälsningar Mia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat