Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Kundfodringar...

Inlägg 1 av 5

2008-04-25, kl 10:49

username

Mia
Hermansson

Inlägg: 8

Kundfodringar...

har jag inga, men mitt redvisningsprogam  - SPCS 500 - visar att jag har massor. Detta beror på att jag skriver ut mina fakturor från programmet, men däremot under hela förra året manuellt förde in alla betalningar. Jättedumt, jag vet, men frågan är vad jag ska göra åt det nu.  Jag känner verkligen att jag är ute i sista minuten, men det har varit en bedrövlig vår då min mamma gått bort och allt har liksom halkat ohjälpligt efter.  Är det någon som kan hjälpa mig vore jag så tacksam!!!
Hälsningar från en allt mer desperat Mia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-04-25, kl 11:53

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Hur har du bokfört inbetalningarna? Mot vilka konton?
Hör gärna av dig så att jag kan hjälpa dig.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-04-25, kl 18:56

yourlink2asia

yourlink2asia

Inlägg: 48

Hej Mia,

Det gar att ringa Skatteverket och be om uppskjutning av redovisningen till 15 maj. Om du behover skjuta upp den langre kravs skiftlig ansokan.

Ring och forklara din situation och de kommer hjalpa dig sa far du lite mer tid.

Mvh,
Johannes Landstrom

Mvh,
Johannes Landstrom
www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-04-25, kl 19:05

Exagon

Exagon

Inlägg: 57

Hej! Oftast är skattemyndigheten väldigt hjälpsamma och trevliga
I ditt fall så är jag nästan säker på att du får en längre tid på dig
att fixa bokföringen.
Mvh Andersson/Exagon

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-04-25, kl 23:30

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Du kan kanske få anstånd till 31.5 med deklarationen om du ansöker om det. Vad gäller kundfordringarna och VISMA SPCS Administration 500 så låter det för mig som att du har registrerat inbetalningara i kundreskontran som inbetalningar men inte sedan registrerat dessa i bokföringen. Då har du en stor kundfordran i bokföringen. Jag gissar att du skrivit ut bokföringsorder från programmet men inte registrerat in dessa i bokföringen. Då jag själv är både användare och återförsäljare av programmet så kan jag det bra och tror att jag förstår vad du menar med frågan.

mvh
Lars Kuusiniemi
[email protected]

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat