Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

cateringnorway.com

Inlägg 1 av 2

2007-11-27, kl 20:58

username

Medlem
#52499

Inlägg: 25

cateringnorway.com

Cateringsweden är en sökmotor inom festservice som är på frammarch. Vi jobbar sakta men säkert på och företaget bär sina egna kostnader efter 6 månader.
Vi nöjer oss självklart inte med detta. Vi har även köpt domänen cateringnorway.com samt cateringworld.com.
Norge ligger i stort färdigt för att bara köras, men här spricker det tidsmässigt för oss. Tanken är ett tjugotal länder under cateringworld. Tyskland, Frankrike, USA är på gång.
Vi har inte ambition att driva alla länder själva utan det är Sverige som gäller för oss.
Nu letar vi ambitiösa människor för de andra länderna. Man erhåller ett helt nyckelfärdigt system där det "bara" är att börja sälja annonser.
Det vi vill ha nu är helst en från Norge som har ett grundnätverk för att få in ca 50 annonsörer. Detta för att få en hyfsad start. Sedan står varje land för sin egen marknadsföring/ optimering. Man har helt fritt med banners mm på sidorna. Behövs det förändringar för länderna så går allt genom oss och bolaget vi samarbetar med.
Det här är en bra chans att för en driven säljare. Det kommer att upprättas en form av franchiseavtal. Ni satsar bara en liten startpeng för iordningställande av sidan sedan så är det en årlig kostnad baserad på omsättning. Detta innebär en minimal risk då inget större kapital behövs i starten.
Sedan så är kostnaden för marknadsföring inte att leka med men det blir vad man gör det till. Tar man hjälp av en bra optimerare så ligger man bra till efter ett tag.
Sidan är ganska självgående och det man sköter om är att man godkänner uppdateringar samt hjälper en del annonsörer att komma igång.

DETTA KRÄVER INGEN STOR DATAVANA.

Själv är jag gammal krögare som för tillfället arbetar som säljare. Jag lägger ned ca 1-1,5h/ dag på cateringsweden. Jag lejer bort allt vad bokföring/ tekniska saker heter. Men desto mer tid man lägger ner desto snabbare når man resultatet.

Min filosofi har alltid varit att: det jag inte kan det skall jag inte syssla med. Det finns alltid duktigt fackfolk till detta. Samt kan inte ett företag ta dessa kostnader då kan man lika gärna skrota det.

Tänk bara efter, skulle detta kunna passa just dig?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-01-01, kl 18:38

username

Medlem
#52499

Inlägg: 25

Föröker en gång till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat