Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Nyckelfärdigt koncept

Inlägg 1 av 10

2008-02-22, kl 12:23

username

Medlem
#53436

Inlägg: 2

Nyckelfärdigt koncept

Hej

Jag heter Thomas Persson och blev tipsad av en kollega att man på denna sida kunde söka affärskontakter.

Så nu ska jag försöka med det.

Jag jobbar på företaget Feel Fine Center som etableringsansvarig för den Skandinaviska marknaden.

Vi söker nu nya företagare som vill driva våra nyckelfärdiga koncept för drop in massage.

Har ni intresse eller frågor besök gärna vår hemsida först och läs mer om konceptet. www.feelfinecenter.se

Alla är välkomna att jobba med oss.

Tack för mig!

Thomas Persson

Ett kortare utdrag om oss gjort av en tidning följer:

Nytt fräscht koncept inom hälsa & skönhet hårdlanseras nu i Sverige

2008-01-22 11:33

"Feel Fine Center är en rikstäckande kedja av auktoriserade partners i Sverige som erbjuder effektiva drop in massage behandlingar med den senaste tekniken och behandlingsmetoderna. Våra partners är välutbildade av oss på Feel Fine Center och vi ställer höga krav på våra auktoriserade partners" säger VD Christian Bogensberger

Feel Fine har de senaste 7 åren arbetat med helhetslösningar för våra kunder, vi har följt
marknadens behov och format våra koncept efter dessa.

De senaste 10 åren har köp av skönhetsbehandlingar ökat med hela 740 %.

Antalet behandlingsmetoder har samtidigt ökat och som konsument upplever man en stor osäkerhet i valet av såväl behandlingar som salonger som skall utföra dem.

Marknaden idag är inte densamma som för några år sedan, massagekunderna har en ökad medvetenhet och högre krav.

I det stora landet i väst dvs USA är detta en lavinväxande bransch med stor potential tillägger Christian

Spontan massage (drop in massage) växer och är idag en mkt snabbt växande bransch.

Vi erbjuder nu en unik möjlighet för alla
att starta sitt egna automatiserade Feel Fine
Drop In Massage Center.

För att underlätta för dem som vill starta sin verksamhet har vi duktiga medarbetare och rådgivare.
De bistår alla med viktig information och den hjälp som man kan tänkas behöva i form av planritning, kalkyler, marknadsundersökning och en konkurrenskraftig produktmix allt för att alla ska bli mycket lönsamma med sin investering säger Christian

De som är intresserade föreslås att läsa mer om detta koncept på företagets hemsida om hur man går tillväga för att starta ett eget Feel Fine Center på sin ort. Detta passar utmärkt för den som vill bedriva en lönsam och framgångsrik verksamhet vid sidan om sitt nuvarande jobb.

Hemsida www.feelfinecenter.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2008-02-22, kl 13:21

username

Medlem
#53170

Inlägg: 18

Du får knapapst mer intresse för att du spammar, tölp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2008-02-22, kl 13:23

username

Medlem
#53170

Inlägg: 18

Låter farligt. Markanden har ökat med 740%. Den för "skönhetsbehandlingar" ja. Den du kör med kanske har minskat med 1800%. Var lite mer precis och kom inte med sådana svävande utmålningar. Många kan bli lurade.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2008-02-22, kl 13:38

username

Medlem
#51397

Inlägg: 6

Jag tror på idén
Ska kolla sidan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2008-03-03, kl 12:32

Ola K

Ola K

Inlägg: 20

Som seriös franchisegivare borde företaget finnas representerat hos svenska franchiseföreningen.

Jag får en känsla av att detta handlar om ett sätt att försöka sälja sina produkter (massagefåtöljer). Kalkylerna på hemsidan ställer jag mig lite tveksam till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2008-03-03, kl 13:47

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Typ sådana massagefåtöljer ställdes upp på mkt central plats på vårt stora, lokala köpcentra. Dock försvann de igen efter bara några månader. Synd, för jag brukade sätta mig där ibland. Men tydligen var intresset inte tillräckligt stort för att det skulle bära.

Mikael
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2008-03-05, kl 09:18

username

Medlem
#51397

Inlägg: 6

Jag har läst igenom deras hemsida och httar inget som tyder på att det är ett franchise företag, därav är de kanske inte medlemmar i Franchiseföreingen.

Man driver det som egen auktoriserad partner.

Må så vara att de vill leverera produkter men det vill väl alla franchiseföretag också göra.
Jag tycker det verkar vara en bra idé och bra upplägg.

En fråga Ola har du varit i kontakt med företaget innan du bildar dig en egen uppfattning.
Det brukar väl vara så att man i början när ngt nytt ska lanseras ställer sig frågande till inkomster mm pga okunskap om branschen? Vem trodde att Mc Donald skulle bli en sån succé när de introducerades i Sverige på 80 talet.

No hard feelings Ola men håll gärna igen kommentarer innan man verkligen vet att de vill luras och bara sälja fler massagefåtöljer.

Mvh
Christian

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2008-03-05, kl 10:59

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 15

Är Christian B o Thomas P samma person? Det kan man undra..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2008-03-05, kl 16:03

username

Patrik
Gose

Inlägg: 2

Luktar katt bara efter 5 raders läsning. "En tidning har skrivit..." haha! Vilken tidning har skrivit?!

Skämtsida du länkar till! Fattas bara ditt kontonummer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2008-03-08, kl 14:27

Ola K

Ola K

Inlägg: 20

Christian Bogensberger: Jag har läst igenom deras hemsida och httar inget som tyder på att det är ett franchise företag, därav är de kanske inte medlemmar i Franchiseföreingen.

Man driver det som egen auktoriserad partner.

Må så vara att de vill leverera produkter men det vill väl alla franchiseföretag också göra.
Jag tycker det verkar vara en bra idé och bra upplägg.

En fråga Ola har du varit i kontakt med företaget innan du bildar dig en egen uppfattning.
Det brukar väl vara så att man i början när ngt nytt ska lanseras ställer sig frågande till inkomster mm pga okunskap om branschen? Vem trodde att Mc Donald skulle bli en sån succé när de introducerades i Sverige på 80 talet.

No hard feelings Ola men håll gärna igen kommentarer innan man verkligen vet att de vill luras och bara sälja fler massagefåtöljer.

Mvh
Christian No hard feelings Christian men håll gärna igen med kommentarerna innan du upptäckt att samma reklaminlägg har lagts av Thomas Persson i franchise-delen av forumet (Detta är forumet för dig som funderar på starta eget genom franchising.)

Min känsla kvarstår. Och något som understryker detta är det faktum att jag har mycket god insyn i en franchisekedja i en närbesläktad bransch. Det har förekommit diskussioner i denna kedja om att införa någon form av automatiserad massage, men undersökningar har visat att det är väldigt svårt att få betalt för denna tjänst. Ergolines förträffliga massagesängar t.ex. är det fler och fler gym och simhallar som slutar att ta betalt för, och låter istället sina kunder använda dessa gratis. Jag använde själv en sådan senast i förrgår. Gratis.

Mvh
Ola karlsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat