Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

affärsidé.

Inlägg 1 av 5

2004-09-13, kl 23:35

username

Christian
Zweygberg

Inlägg: 2

affärsidé.

Hej.
jag går andra året på gymnasiet, samhäll ekonomi. Vi har en kurs som heter ung företagsamhet, som går ut på att grupper av elever får starta egna företag, i liten skala. i vår grupp kom en med idén att vi skulle tillverka örngott med tryck på, något som jag inte tror på. det gör tyvärr alla de andra i gruppen. Vad tror ni om den idén, och om ni inte heller gillar den, har någon då någon annan ide, som ett litet företag som vårt skulle kunna genomföra? Vi behöver hjälp ;).
Tack på förhand.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-09-14, kl 11:26

username

Hans
A.
A.
Dimter
A.
A.
D

Inlägg: 11

Om du hittar en bra affärsidé, har du eller ni möjligheter att starta det?
i så fall, hur många är ni?
hur mycket pengar skulle ni satsa på?

MVH.
Hans

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-09-14, kl 23:51

username

Christian
Zweygberg

Inlägg: 2

ja, vår uppgift är att starta ett företag. Dock ska det inte vara någonting stort. Man får max satsa 10000 i det, och det lär inte vara det lättaste all samla ihop, eftersom vi ska få tag på pengarna genom att sälja så kallade riskkapitalsedlar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-09-22, kl 12:27

username

Jonas
Andersson

Inlägg: 24

Hej!
Om ni skall sälja något med framgång rekommenderar jag att ni följer TRENDER. Det underlättar om ni tycker om det ni skall sälja själva...örngott verkar inte så stimulerande.
Jag har ett förslag som är lite av vinna/vinna för er och mig. Eran marginal/vinst ca 60%. Återkom på min mail så kan vi pratas vid mer. Mvh Jonas. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-01-16, kl 02:26

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Örngott med namnet på så man vet vilken kudde som är vems, + alla roliga tryck. Låter som en mycket bra idé
Lars
Start av företag och ekonomistyrning
[email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat