Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Investerare till otroligt projekt

Inlägg 1 av 1

2008-01-08, kl 01:48

username

Anonyn
För
För
Tillfället

Inlägg: 5

Investerare till otroligt projekt

Hejsan.

Jag driver sedan knappt ett år tillbaka ett företag tillsammans med en kompanjon. Hittills har vi arbetat med olika konsulterande tjänster inom bland annat försäljning, webbutvecklig och utbildning.
Under våren fann vi en produkt, i stort sett ny för den svenska marknaden, som vi ansåg vara alldeles för bra för att se förbi. Vi har sedan dess ägnat stor tid och mycket pengar åt att undersöka leverantörer, marknad och konkurrens. Vi har till sist funnit leverantörer i Storbrittanien samt centraleuropa och kommer under vintern att förhandla priser och eventuell ensamrätt med dessa.

Den produkt vi ska sälja är unik i Sverige och marknaden väldigt stor. Vi riktar oss, i synnerhet, mot en mycket köpstark bransch och de vi hittills presenterat produkt för (inom och utanför den branschen) har samtliga visat stor beundran för produkten.
Det finns idag ett företag som arbetar med liknande produkt, men deras teknik har många betydande nackdelar i jämförelse med vår.

I och med att vi lagt mycket tid och pengar på produkten, så har våra "vanliga" arbetsuppgifter blivit lidande och samtidigt inkomsten. Vi söker nu en eventuell investerare. Vid seröst intresse är du välkommen på presentation och vidare diskussion.

Till sist vill jag säga att jag kommer förbli anonym på forumet fram till seriös kontakt tagits. Jag har upprättat en tillfällig mailadress där Ni når mig, [email protected].
Jag kommer endast besvara mail, ej svar i forumet.

Svara Svara med citat