Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Att anställa någon

Inlägg 1 av 2

2008-03-19, kl 15:03

JakobSthlm

JakobSthlm

Inlägg: 19

Att anställa någon

Hej,

Jag håller på och elaborerar med vad det kan tänkas kosta att anställa någon i min enskilda firma. Det skulle i mitt fall vara så att det blir en ung kille/tjej som får jobba som säljare på provision. Jag vet t.ex. att arbetsgivaravgiften ligger på 21.31% om man ska anställa någon som är född mellan 1983-1989, men vad mer kan jag tänkas behöva betala i skatt eller som avgift? Jag har redan kommit fram till att jag inte behöver teckna några försäkringar, då jag i princip kan anställa en person som säljare i den här branschen riskfritt.

Exempel: Jag vill ge den anställde 300 kronor per såld produkt. Hur mycket kostar det för mig att anställa personen med arbetsgivaravgift och annat som tillkommer? Nämn gärna procentsatserna på de olika skatterna/avgifterna.

Hoppas ni inte avfärdar frågan med att jag ska prata mer revisor, jag gör det när företaget har tagit fart och har råd:-)

Mvh

Jakob

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-03-19, kl 16:03

username

Andreas
Säker

Inlägg: 8

Mitt tips är att kolla up frilansfinans.se och maila de och fråga. De sköter all skatt och avgifter. Kommer själv använda mig av dom när vi ska anställa på provision.

www.webutveckling.net

Inläggets betyg
Svara Svara med citat