Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

BRA PRIS PÅ PAPPERSKASSAR?

Inlägg 1 av 3

2007-01-07, kl 23:09

username

Medlem
#48771

Inlägg: 39

BRA PRIS PÅ PAPPERSKASSAR?

Halloj igen...många frågor blir det...
Sitter och prickar av min lista vad som ska göras. Turen har kommit till "kassar".

En snygg bärkasse med min lolo på tror jag är ett "måste" för att bli uppmärksammad.

Har kollat runt lite på de företag som finns, vilka producerar kassar.

Min tanke är en elegant neonrosa- eller svart papperskasse , ev tvinnat handtag. De flesta vill att man ska begära offert för över 20000 st !! Himmel, det kan man väl som nystartad inte ha råd till, man ska väl ha inventarier och i bästa fall varor oxå.
Dessutom är det minst två storlekar jag ska ha.

Hur kan man få dem att gå med på en för mig, fördelaktig förstagångsbeställning?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-01-08, kl 09:50

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Ett alternativ är att ta kontakt med Tingstad och se vad de kan erbjuda. I deras produktsortiment verkar det se ut som att de har kassar med tvinnat handtag. Webbadressen är www.tingstad.se

Dock för att du ska få en logo på är det svårt att komma undan billigt i små kvantiteter. Alternativet är alltså att köpa det antal kassar du vill ha och själv kontakta en screentryckare för att fästa din logo. Ett annat alternativ kan vara att trycka din logo på ett separat självhäftande papper som du monterar på den inköpta papperskassen med risk att det inte blir lika snyggt.

Tyvärr så är det oftast så att bra kvalitet med specifika tryck oftast kräver stora ingångskostnader. Specifikt första trycket för varför skulle du betala mer vid andra trycket? Då är du en återkommande kund. De framtagna tryckplåtarna finns kvar och är färdiga att återanvändas.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-01-08, kl 10:17

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Kollade just igenom Tingstads pdf om påsar där finns information om lägsta tryckkvantitet beroende på val av påsar.

Länken till denna är
http://www.tingstad.se/uploaded/katalog_20050926083355.pdf
Alternativa presentförpackningar snören och påsar är länken:
http://www.tingstad.se/uploaded/katalog_20050926083457.pdf

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat