Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Åka själv till Polen?

Inlägg 1 av 8

2008-02-12, kl 13:16

username

Jennie
Fager

Inlägg: 13

Åka själv till Polen?

Är uppe i mitt planerande av att starta en egen barnbutik på nätet. Funderade först på att importera från Asien. Men känner att tryggheten inte finns där så mycket som jag vill.
Funderar på tex Polen och att köpa in kläder och varor därifrån. Om jag förstått det rätt betalar jag ingen tull för detta då Polen är med i EU?

Fick en idé om att man kan söka upp olika grossister där nere och sedan åka ner för att kolla på varorna innan man beställer.
Så måste man väl kunna göra?
Är det något jag bör tänka på??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2008-02-12, kl 13:49

and

and

Inlägg: 155

Man kan göra det. Asienimport är annars något jag sysslar med, om det är intressant. Polen är med i Eu och därför blir det ingen tull. Frågan är hur många Polska grossister som är villiga att sälja till dig. Dessutom är engelskakunskaperna i Polen minst sagt begränsade. Känner en som importerar kök därifrån som klarar sig enbart genom att kunna språket. Där har du lite funderingar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-02-12, kl 14:01

username

Jennie
Fager

Inlägg: 13

Tack för svaret!
Jo, jag har allt haft de funderingarna själv och jag är väldigt fundersam över hur jag ska göra. Är totalt nybörjare på detta. Har hittat flera som säljer kläder i Asien (via alibaba.com) som jag absolut vill ha i min butik. Men är som sagt rädd att åka på en nit och att det är skitkvalite

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-02-12, kl 14:18

and

and

Inlägg: 155

Jag har en kontakt som bor nere i Kina (han är från början svensk) och vid intresse kan jag kolla runt lite där och eventuellt ta in kläder åt dig. Om detta låter intressant kan du maila: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-02-12, kl 17:55

username

Medlem
#50260

Inlägg: 14

Hej!
Jag är nere i Polen varannan vecka och hjälper gärna till!
polacker är jätte duktiga på engelska tycker jag! men man kan ha otur! Barnkläder säger du? finns det så stort utbud där? jag handlar allt möjligt där nere men Polska barnkläder har jag väldigt svårt för, är det ngt. speciellt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-02-13, kl 10:23

Wasiak

Wasiak

Inlägg: 42

Hej,

Jag driver ett foretag i Polen och jag kan hjalpa dig att hitta de produkter som du ar ute efter. Det finns gott om grosister av barnklader i Polen. Hor av dig till mig sa kan vi prata narmare om detta.

MVH

Pawel Wasiak
0048 507 57 69 14
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2009-03-12, kl 20:14

username

Karolina
Ejsmont

Inlägg: 2

Hej!

Ett annat tips är att kika in på Allegro.pl. Sidan är dock på polska så du måste ha någon som guidar dig runt bland de olika kategorier. Allegro är ungrfär som en polsk motsvarighet på Ebay med både privarpersoner och företag som säljer allt mellan himmel och jord. Det är bara att kolla runt bland säljare av barnkläder tills du hittar någon du tycker om och skicka iväg ett mail till de att du är intresserad av ett samarbete (engelska funkar utmärkt). Fråga efter grossist priser, Ceny hurtowe på polska om jag inte har fel. JAg har tidigare tagit hem skor och underkläder genom kontakter på Allegro och det har funkat hur bra som hellst!

Lycka till :)

Hälsningar Karolina Ejsmont

Karolina Ejsmont

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2009-03-12, kl 20:37

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Bor du i Stockholmstrakten eller i närheten av Nyköping har du Lettland/Riga Flyg från Skavsta ca 1 tim från 1:- + avgift eller 16 timmars kryssning från frihamnen. då kan du bilda dig en uppfattning om vad som finns idag. Hittade en del för ca 7 år sedan och skulle sätta igång då en övernitisk skv-handläggare inte gillade att vi hade kostnader där. I avvaktan på vår senaste resningsansökan håller vi på med andra grenar av företagande.

[email protected] Start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat