Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Namn till Studio!

Inlägg 1 av 6

2007-03-25, kl 18:28

username

Jens
Johnsson

Inlägg: 3

Namn till Studio!

Jag har länge funderat på namn till min inspelningsstudio, men kommer inte på något som låter seriöst och riktar tanken till musik och inspelning.
Jag vore otroligt tacksam om någon kanske har en bra idé? Eller som kan ge riktlinjer till hur jag ska kunna komma fram till en namn som jag blir nöjd med.

Rock och Metal kommer studion främs syssla med, men helst ska man inte
bli avskräckt om man är ett mys-pop band som vill spela in. Kommer
förmodligen att ligga i Varberg på västkusten.

Bästa Hälsningar
Jens

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2007-04-07, kl 16:52

username

Sixten

Inlägg: 2

Någonting annat namn än med ändelsen "records" är utesluten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2007-04-07, kl 17:56

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Varför då Sixten?

Frågan är väl snarare hur länge skivor kommer vara skivor och inte digitala former.

Det förvånar mig inte om man kommer lägga över det mesta i MP3 format eller annat passande format på en hårddisk i inom snar framtid. Mycket av musikbeställningarna görs redan på nätet utan att en fysisk skiva tas emot. Detta för att slippa lagerförvara album, slippa distrubitionskostnader, och produktionskostnader av en fysisk produkt.

Det är bättre att du Jens, känner dig fri i namnvalet och bekväm med det val du gör. Detta för att du ska kunna få ett unikt namn som du och era kunder kan relatera till. Relatera till gör dem när de kan koppla din tjänst med sitt behov. Detta antingen genom hård marknadsföring eller strategiskt namnval.

Då i arbetar bl a med namn och logotyper är detta något som vi erbjuder i samband med beställning av logotyp, att fungera som ett kreativt bollplank. Jag är säker på att vi har ett bra och passande namn. Men det släpper jag inte i detta offentliga forumet.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2007-04-07, kl 20:30

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

Svenskt eller engelskt namn?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2007-04-08, kl 16:52

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Tunein/Tuneout
Mountainchords
Wealth music
Globalnotes
Tonecast
Musicfactor
Dotmusic

oså vidare


per
www.tillhenne.se
slår an på andra strängar  :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2007-04-08, kl 20:37

username

Medlem
#34797

Inlägg: 1

Ett förslag skulle kunna vara G- Klaven!

Bara en ide!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat