Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

dataprylar

Inlägg 1 av 5

2007-12-03, kl 20:58

username

Medlem
#43214

Inlägg: 2

dataprylar

hej jag söker någon som kan tipsa mig om företag som säljer datasaker för jag tänkte öppna en e-butik vill hitta grossister inom detta område +någon som har tips på e-handel  mm
 

tack på förhand mvh micke

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-12-04, kl 08:13

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Jag sålde i min tidigare firma via CapTech ( www.captech.se )

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-12-04, kl 19:46

username

Medlem
#43214

Inlägg: 2

hej och tack
var företaget bra allså captech hade dom bra priser?
var det snabba leveranser

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-12-06, kl 10:11

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Nackdelarna jag såg med captech under åren 2002-2004. Var främst att deras priser inte alltid låg bäst till. Som gjorde det svårare för vårt bolag, att hålla bra priser. Det kan jag inte svara på om de har ändrat. De låg ok till med priserna i övrigt, ibland gav de möjligheter till bra marginaler och ibland sämre.

Det tror jag är gällande hos de flesta

Det som var bra, var att de hade snabba leveranser, bra returer vid defekter. Ett stort utbud. utbudet går att se på deras hemsida idag, dock inga priser.

Andra fördelar var att man kunde bygga datorer via deras gränssnitt så vi slapp det arbetet. Samt att man kunde koppla en webbshop direkt till deras lager. på så vis, höll man själv inte med något lager, och kunderna kunde beställa direkt från oss.
Då kostade det 15000:- + moms att skaffa webbshoppen + avgifter baserade på omsättningen av webbshoppen.

För vår verksamhet var det här en bra partner som passade våra behov. Vi hade dock inte hårdvaran som ett huvudspår inom vårt företag utan som ett komplement för att skapa mervärde åt våra kunder.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-12-30, kl 16:40

colliander

colliander

Inlägg: 5



Micke Fors: hej jag söker någon som kan
tipsa mig om företag som säljer datasaker för jag tänkte öppna en
e-butik vill hitta grossister inom detta område +någon som har tips på
e-handel  mm
 

tack på förhand mvh micke




Är detta fortfarande aktuellt?

Vi har kontakter för detta, hör gärna av dig för mer information.

 --erik på compartment

www.compartment.se



Inläggets betyg
Svara Svara med citat