Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Juridik-sida

Inlägg 1 av 3

2008-04-22, kl 12:28

username

Medlem
#52272

Inlägg: 2

Juridik-sida

Hur skulle ni känna över en sajt som kunde erbjuda juridik i alla former? En helhetssida , där du både som privatperson och företagare dels kan söka information och dels köpa tjänster.

Tjänsterna skall vara avtalsmallar , skräddarsydda avtal (avtal menas i princip alla avtal från bodelning till anställningsavtal).
Och även rådgivning på juridiska frågor.
information i form av liknande :http://www.expowera.com/mentor
och i avtals delen iform av www.nj.se , vidare också direkt rådgivning som sagt ..

Inriktning mot småföretagare... som inte vill lägga ut för mycket pengar på dessa saker men ändå lösa problemen fort och rätt...

Skulle DU ha nytta av en sån tjänst???

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-08-15, kl 09:41

imovan

imovan

Inlägg: 23

Nä den tjänsten är tyvärr överflödig. Vi som behöver och har behövt vänder oss till Nordsteds förlag och får alla mallar på köpet.

Det finns så mycket gratis att hämta på nätet så du skulle nog ha svårt att ta betalt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-08-17, kl 17:01

perdanielolsson

perdanielolsson

Inlägg: 5

Jag har ofta sökt information på nätet i juridiska frågor och tror tvärtom på idén. Vissa frågor är inte så komplicerade men det är ändå skönt att ha någon att fråga. Fungerar en webbaserad "husmäklartjänst" så fungerar en webbaserad jurist säkert lika bra.

Att få svar på sin fråga och förslag på t ex avtalsformulering hade jag tyckt var bra. Likaså feedback på sådant man själv har formulerat så det blir juridiskt korrekt.

Jag tycker det hade varit skönt att kunna få den servicen på internet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat