Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur gør man?

Inlägg 1 av 2

2008-07-31, kl 17:12

olsson82

olsson82

Inlägg: 24

Hur gør man?

Jag har længe kommit på ideér som jag vill gøra något av men allt har alltid runnit ut i sanden før att jag inte vet hur man påbørjar nåt, driver dock ett spa nu med min flickvæn så nånstans har jag væl kommit.

Men jag har fler ideér och vill inte stanna med bara ett spa.
Jag har en idé som går ut på en sak man sæljer via internet och skickar sen via posten, och det ær inte større æn att man kan få hem det i brevlådan. Och jag vet att det ær en efterfrågan på dessa grejer om man nu kan få ner priset. Men jag vet f*n inte hur jag ska børja, gøra en affærsplan ær ju jættesvårt før jag kan ju omøjligt veta hur många som kommer att køpa detta osv.

så kan nån førklara før mig hur man sætter igång, vad ær det førsta man ska gøra osv.?

Vårt spa fanns redan så vi tog bara øver det, så jag har alltså aldrig børjat från scratch.

Tacksam før svar / Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-08-01, kl 13:41

Trill in Sverige

Trill in Sverige

Inlägg: 14

Tjena Johan!

Att ordna en affärsplan är inga som helst bekymmer. Du kan göra ett förväntat resultat, ett dåligt resultat och ett dröm resultat, dessa uträkningar jämför du med dina faktiska utgifter. Nyföretagarcentrum finns lite överallt i Sverige, de kan du rådfråga och få hjälp med din affärsplan! Där får du också till gån till en cd-skiva med ett hjälpprogram!
Det första du bör göra är att kolla hur attraktiv din produkt är, när du gjort det så räknar du ut vilka utgifter en start samt underhållet av din verksamhet kommer kosta dig de närmaste 6-12 månaderna. När du kollat detta räknar du ut hur mycket du måste dra in för att få det at gå runt!
Utfrån det får du börja kämpa! :-D
Kolla: http://www.jobs-society.se/
 

Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497

Inläggets betyg
Svara Svara med citat