Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Varning: Creditsafe AB

Inlägg 1 av 2

2007-01-23, kl 11:21

johanlowenham

johanlowenham

Inlägg: 7

Varning: Creditsafe AB

Vill varna för företaget Creditsafe AB.

Om ni ska bli kunder där, tänk på följande:

*Uppsägning sker: Skriftligen 1 månad INNAN påbörjad period.
*Att det är löpande avtal
*Kom ihåg vad dem lovar i telefon

Det går alltså inte skicka mail innan perioden och få sitt abonnemang uppsagt. Det fick jag uppleva.
De skickade en påminnelse när jag trodde att jag sagt upp avtalet.
Även om det bara hade gått in 15 dagar på abonnemanget, så ville dem inte säga upp det. Dem skulle likt förbaskat ha sina 1250kr.

*Ingen servicekänsla för småföretagande!

Jag hade endast använd ca:20 sökningar av 400 på ett år, men vem bryr sig om det?


Går inte på de trevliga rösterna i telefonen:)

MvH/ Johan Löwenham

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-07-29, kl 09:27

Platinatjejerna

Platinatjejerna

Inlägg: 8

Det finns så många bluff- och skumraskföretag. Själv kom jag i konflikt med One efter att i flera år haft flera hemsidor hos dem och ville säga upp en. De kräver 45 dagars uppsägning men accepterade uppsägningen trots att det fattades ett par dagar. Sedan ångrar de sig, tar bort slutdatum från kontrollpanelen och kräver ett år till. Jag insåg att jag inte skulle kunna vinna om jag tog upp striden så jag betalade. Nästan en månad efter detta kommer krav från inkasso, som inte accepterar ett kvitto - de har ett uppdrag och ska fullfölja det. Bara en dag innan de ska lämna över till kronofogden "hittar" One betalningen och kravet dras tillbaka. Tror du någon av dem bad om ursäkt? Nej, det skulle varit ett under i så fall.

Ni som gör fel, är det oavsiktligt så be om ursäkt, det kostar inget men ni behåller er good will (om ni har någon).

Age is just a number

Inläggets betyg
Svara Svara med citat