Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Era blunders?

Inlägg 1 av 2

2006-09-13, kl 22:09

username

Medlem
#8116

Inlägg: 15

Era blunders?

Är lite nyfiken på era misstag/tänke inte på det, när ni startat era webshopar
Något speciellt man bör tänka på?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2006-09-15, kl 02:16

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej jr,

Ja e-handel är något jag har en hel del erfarenhet av inte nog med att vi utvecklade en säker kreditkortsmodul till Dibs så har vi även lanserat ett antal webbshoppar under åren.

Jag representerar ett företag som heter 3W Solutions vi har som affärsidé att hjälpa entreprenörer och nystartade företag med sin satsning på just Internet. Med 15 års erfarenhet i ryggen och några av Sveriges tyngsta samarbetspartners i ryggen så vågar jag påstå vi vet vad som är viktigt och vad man bör göra och vad man ska undvika.

Precis som Michael skriver så kan det kosta en hel del pengar om man vill sticka ut och det är faktiskt rätt viktigt om man ska slå sig in på en marknad dvs. om produkterna inte är unika.
Har du något helt unikt ja då spelar nog webbsidan mindre roll utan då är det som vanligt det som står högst på listan nämligen marknadsföring som är problemet.

Hur ska dina potentiella kunder hitta till just dig?

Genom sökningar på Google? Njae lägg den lite åt sidan om du inte har unika produkter eller en smal nisch inom det du ska sälja så blir det ändå dyrt och svårt att synas där.
Då har vi bättre alternativ som fungerar och som används av flera av våra kunder idag.

Har du några frågor mer om detta eller andra funderingar så är du välkommen att höra av dig till [email protected]

Mvh
Christopher - www.3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat