Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Länkar på hemsida

Inlägg 1 av 5

2008-01-05, kl 15:50

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Länkar på hemsida

Hej,

Jag håller på med en hemsida som har med resor att göra. Det ska bla finnas länkar till andra bokningssajter. Jag vill ju också ha en viss provision om kunder går in via min hemsida till någon annans och gör en bokning. Går detta att göra rent tekniskt? "ser" det länkade företaget att kunden har hittat deras hemsida via min?

///tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-01-05, kl 15:57

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Du kan inte bara länka och sedan få betalt. Du får registrera dig på Affiliator, Tradedoubler etc och lägga upp länkar från företag som använder de tjänsterna. Då registreras allt och du får betalt enligt den modell som presenterats.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-01-05, kl 16:19

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

ok, det var det jag misstänkte. Måste det företaget som jag vill ha provison hos också registrera sig hos Affiliator tex?

Tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-01-05, kl 16:27

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Företaget måste vara registrerat hos Affiliator och det är ett aktivt beslut de måste ta. Du kan inte räkna med att de börjar anlita Affiliator för att du ber om det. Ännu mindre kan du räkna med att de ansluter sig till Tradedoubler, som tar ganska bra betalt.

Skapa en bra tjänst och länka till alla möjliga företag. Och sedan lyfter du fram de företag där du får betalt. Dvs de som redan använder sig av Affiliator, Tradedoubler etc.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-01-05, kl 16:36

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Ok då vet jag. Tack så mycket

Inläggets betyg
Svara Svara med citat