Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Tjäna pengar på en gratis idé

Inlägg 1 av 11

2008-01-10, kl 18:23

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Tjäna pengar på en gratis idé

Jag vill bygga upp en hemsida där idén kommer göra att jag eventuellt kommer få många träffar på. Ska locka folk till min hemsida är själva idén, men jag ska inte  sälja något vilket ju innebär att jag inte kommer tjäna några pengar. Tror ni att man kan tjäna pengar på (vid senare tillfälle) med hjälp av banners och länkar till andra hemsidor? Jag har ingen aning vad man isåfall ska ta betalt för en banner.

Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2008-01-10, kl 21:07

and

and

Inlägg: 155

Att ha reklam m.m på hemsidan är ett gammalt knep som jag tror fungerar bra. Tyvärr är jag inte så duktig på det här med hemsidor och grejer, men Daniel (minns ej efternamnet) som pysslar med sökmotoroptimering och annat borde kanske kunna detta. Och en del andra här på forumet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2008-01-10, kl 21:49

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

ALLA kommersiella forum, portaler, samlingsplatser etc är ofta finansierade av reklambanners, google-länkar etc..
 
Ta betalt per klickad annons. Du kan gå med i adtrade samt köra med googleannonser. Då får du betalt enligt en förutbestämd tariff, och du kan själv välja vilken typ av annonser du vill ha. Då riktade till "din" målgrupp då vill säga...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2008-01-10, kl 21:54

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

tack för svar,
undrar en sak till då jag inte är teknisk. Jag vill ha en snygg hemsida där man kan söka en produkt och sedan kan kunder sätta betyg och skriva omdöme.
Ska även vara lätt för mig att gå in och ändra info. Banners och länkar ska den också innehålla.

Är detta någon komplicerad sak att göra? Kan man köpa en sida på tex monstertemplates.com och sedan be någon bygga på denna? Jag vill ju ha en seriös och snygg sida men inte lägga alltför mycket pengar. Vad tycker ni är rimligt. Jag räknar på ca 10.000.

//Jonna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2008-01-10, kl 22:57

and

and

Inlägg: 155

Det finns en hel del hemsidebyggare på detta forum, så du kan nog få en rätt bra sida. 10 000 låter nästan lite väl mycket (tycker jag som amatör), men beror väl på vad du skall ha för design och så.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2008-01-12, kl 14:13

username

Arman
A

Inlägg: 11

10 000 är inte för mycket om du anlitar kompetent folk. Det innebär en del kodning för den tjänst du vill ha. En kommun betalade tex 400 000 kr för sin hemsida, och den är inte superadvancerad skulle jag direkt säga.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2008-01-12, kl 14:17

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Tack för alla tips. Jag har maialat till adtrade för mer info. Nu måste jag hitta någon som kan bygga upp min hemsida. Om det är någon som bygger hemsidor och befinner sig i Malmö, skriv gärna ett inlägg och bifoga referenser.

Tack,

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2008-01-12, kl 15:18

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Jag hittade ett företag i Malmö som bygger hemsidor. "raktpå" heter de. Någon som har erfarenhet av dessa hör gärna av er.

Min mail är [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2008-01-12, kl 20:53

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Arash Al-haddad:


10 000 är inte för mycket om du anlitar kompetent folk. Det innebär en del kodning för den tjänst du vill ha. En kommun betalade tex 400 000 kr för sin hemsida, och den är inte superadvancerad skulle jag direkt säga.





Hej!
Det stämmer.
Det är många som har betalat 400K för något som jag kunde gjort för 100K.

Ang 10K för sidan som diskuteras ovan ... det kan jag tillverka exkl moms.

Kontakta mig om du är intresserad på http://www.websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2008-01-14, kl 20:14

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Jag fick ett förslag från ett företag som bygger hemsida att den kunde kosta kunt 50-70 000 eftersom jag kommer att ha många sidor och sidor som ska kopplas ihop. Detta låter väldigt mycket och är inte i min budget. Pga att jag ska ha en sökfunktion blir det många sidor, men texten där ska jag själv lägga in. Några synpunkter?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2