Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Vad gör jag nu

Inlägg 1 av 8

2008-01-13, kl 14:54

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Vad gör jag nu

Jag har planer på att starta upp en websida. Namnet på hemsidan är klart. Ska jag nu registrera företagsnamnet? Till en början kommer jag inte att tjäna några pengar på den, men så småningom hoppas jag få in lite pengar på banners och länkar på websidan samt att börja sälja produkter. Behöver jag skaffa mig en f-skattesedel? Finns där någon gräns för hur mycket jag måste tjäna för att betala skatt?

///Tack på förhand,
Jonna

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2008-01-13, kl 18:11

Celia

Celia

Inlägg: 24

Hej Jonna!
Har du kollat om du kan få starta eget bidrag eller jobbar du kanske? Jag har precis själv startat upp min egen webbutik och i den här ordningen gjorde jag allting:
1. Affärsplan, med budget planer och allt. Jätteviktigt att ha allt skrivet på papper/dator för det är så mycket att komma ihåg när man är ny på sånt här.
2. Registrering för F-skatt och moms.
3. Skaffa bankkonto.
4. Registrering av domännamn samt webhotell.
5. Starta igång e-butiken. Där tar det mer tid ju mer du gör själv=billigast. Jag köpte en bra grundbutik som är billig och gjorde resten själv.

Det var lite att komma igång med. Hoppas att det var till någon hjälp!

Mvh
Celia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-01-13, kl 20:44

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Maila oss på [email protected] så fixar vi en webbutik, webhotell och hjälper till med domänregistreringen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-01-13, kl 21:04

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jonna, det låter som att du ska vänta med att registrera företag. Tror inte ens att Skatteverket ger dig nån F-skatt med detta upplägg. Om du sedan börjar få in riktiga pengar genom din sida, då kan du återigen börja fundera på företag. Men tills vidare, kör som privatperson. Betydligt enklare!
Skattefri gräns är väl fortfarande 1000 kr tror jag...

Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-01-13, kl 21:09

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Tack för svar. Jag väntar med att registrera namn och skaffa f-skattesedel. Ska fixa sidan nu och sedan återstår att se om jag får många träffar när den är igång.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-01-14, kl 11:01

Sanwret

Sanwret

Inlägg: 27

Du måste ha f-skatt om du ska skicka fakturor/ta betalt av företag. Innan dess behövs det ju inte. Får du in pengar på annat sätt så kan du ta upp det i din egen deklaration vad jag förstår, men företagen kräver att du har f-skatt om de ska betala något till dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2008-01-14, kl 12:39

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Sandra, man behöver ingen F-skatt för att få pengar för affiliate-banners på sin privata sida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2008-01-14, kl 12:57

Sanwret

Sanwret

Inlägg: 27

Det visste jag inte. Får man det som lön från de företagen då eller hur funkar det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat