Inlägg 1 av 3
2006-09-25, kl 03:15
Fastighet.
Att bli hyresvard, nagot att fundera pa?
Har lange gatt och planerat vad jag skulle kunna gora med lat saga 600'-700'. En av mina ideer ar att kopa en aldre trakak antingen redan ombyggd till lagenheter eller alternativt gora detta sjalv i ovre delen av Sverige. Lat saga 5-6 laganheter varav jag sjalv skulle bruka en. Detta kop skulle ske kontant och skulle enligt min tankegang rendera mig mer eller mindre "gratis" boende samt en mindre inkomst.
Haller mitt resonemang? Vad bor man tanka pa? Hur sker beskattning, hyran skall beskattas som inkomst? Fastighetsskatten ligger pa 30%? Hur stor bor fortjansten kunna bli per lagenhet? Lat saga att hyran skulle ligga runt 3500 SKR alltsa totalt 14.000 SKR for fyra lagenheter, hur mycket av detta skulle kunna tankas ga ner i egen ficka efter avgifter, skatter osv.?
I mina fantasier skall man kunna leva utan annan inkomstkalla, knapert men dock. Ar jag helt ute och cyklar? Har man boendet "gratis" skall man kunna klara sig pa ett par tusen per manad men givetvis kan man arbeta for en storre inkomst om man kanner for det.
Alla asikter, fakta och fallgropar mottages tacksamt.
Svara Svara med citat