Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

affärside men fastnat på vägen pga okunskap...

Inlägg 1 av 2

2007-10-02, kl 20:01

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

affärside men fastnat på vägen pga okunskap...

Hej,
Har en affärside som jag har klurat på under en ganska lång tid. Ideen är IT relaterad i stora delar.
Problemet i sig är att ideen/projektet är ganska stor och jag vet inte riktigt hur jag ska börja.
Eftersom projektet handlar om IT har jag en vän (programmerare) som kan tänka sig att göra det här IT-programmet men grejen är att jag tror det skulle behöva en till person (syftar på en som kan mkt om programmering bla) för detta och kanske tom en investerare. Hur skulle ni göra?


Ett annat problem är att jag som är ideeägare inte kan ngt om programmering men ändå skulle vilja bidra på något sätt, kanske mer om marknadsföring av produkten...?
Hur som helst hur ser ni på detta case , hur skulle Ni gå tillväga för att detta ska gå ihop?
Finns det stödgrupper man kan ringa och fråga...nutek?

(Då både jag och min vän har fast jobb ser vi det även som ett hinder, ser NI några möjligheter med att försöka starta ett större tidskrävande projekt vid sidan om jobbet?)

Tack alla trevliga som svarar

MVH: Zorro ;)

www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-10-02, kl 21:09

pcidag

pcidag

Inlägg: 3

Hej,

Jag är programerare och kan en hel del om detta. 
Hör av dig om du bor i Göteborg.

Tack.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat