Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Sommarjobb

Inlägg 1 av 9

2008-02-18, kl 23:43

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Sommarjobb

Hej!

Jag har 2 söner som är intresserade av sommarjobb. De är födda 1990 respektive 1991. Någon som har några tips, gärna i norra Stor-Stockholm. Då jag själv driver företag är det öppet för att diskutera anställning eller som konsult via mitt företag om det är mer lämpligt. Alla seriösa förslag välkomna.

[email protected]

LK

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2008-02-19, kl 09:26

username

Medlem
#53170

Inlägg: 18

Vad menar du? Att vi ska bestämma huruvida du ska anställa dina egna söner över sommaren eller vad!?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2008-02-19, kl 10:08

username

Medlem
#53238

Inlägg: 7

Känner mig tvingad att skriva ett inlägg,

Det finns många på forumet som tycker mycket och gör sarkastiska kommentarer konstant!
Vad är detta? dagis? Finns det sånt behova att trycka ner folk?

Lars försöker hjälpa sina söner att få sommarjobb vitt, därav han kan tänka sig att förenkla processen genom att arbetsgivaren kan hya in dem istället för att anställa. Precis som vilket bemanningsföretag som helst. 

hur svårt ska det vara att förstå

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2008-02-19, kl 10:11

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Jag skulle gissa på att Lars åsyftar på om någon har en öppning på sitt bolag för ett sommarjobb och för att underlätta för parterna är Lars villig att sköta anställningsbiten och att företaget där Lars söner företar sig sommarjobbet sedan faktureras för deras arbetstid.

så helt enkelt är nog frågan om någon har några sommarjobb?

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2008-02-19, kl 10:49

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Hej!

Har tagit del av era inlägg. Mycket riktigt är detta en förfrågan om sommarjobb för mina söner. Det finns då 2 alternativ, antingen kan de bli anställda av företaget som behöver deras tjänster eller så kan jag anställa dem via min konsultfirma och hyra ut dem så slipper uppdragsgivaren besväret med löneutbetalningar etc. Jag är öppen för bägge lösningarna.

Summa summarum: De behöver hitta sommarjobb på något sätt och så tänkte jag höra med alla er, ni representerar ju många olika företag, kanske någon har något behov en tid?

[email protected]

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2008-02-19, kl 11:21

username

Medlem
#53170

Inlägg: 18

Men då kan han ju skriva det, eller hur? Det kan likaväl tolkas precis tvärtom, att han inte vet hur han ska lösa deras anställning i sitt eget företag!

Hur svårt ska det vara att förstå att alla tolkar olika och därför ställer följdfrågor?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2008-02-19, kl 11:39

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Lars: Vad har dina söner för inriktning? och vad är de duktiga på?

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2008-02-19, kl 11:56

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Han som är född 1990 går naturvetenskaplig på gymnasiet och har under 2 somrar och även under terminerna jobbat med framgång på Mc Donalds - restaurang. Kan tänka sig att göra något annat denna sommar. Diverse förslag mottages gärna.
Den andra sonen som är född 1991 går samhälls på gymnasiet. Väljer troligen ekonomiinriktning till andra året. Intresserad av
arbete i butik, t ex klädbutik. Dock öppen för diverse olika förslag även vad gäller andra typer av jobb.

Om det finns behov även före sommaren så kan det vara en öppning att komma igång några kvällar eller någon helg under våren.

[email protected]

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2008-03-23, kl 21:40

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Hej!

Påminner om min fråga om någon har behov av duktiga sommarjobbande skolungdomar?

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat