Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hundcafè

Inlägg 1 av 3

2007-05-24, kl 14:52

username

Medlem
#51386

Inlägg: 8

Hundcafè

Hej!
Jag har länge funderat på att starta ett hundcafè för hundar Med människor. ett litet fik där det finns lite mycke bakelser för människor som till hundar. kakor, kex och annat gott. ett fik där man en gång i veckan har föreläsningar i 1-2 timmar om allt som rör djur. ett samarbete med SKK, blå stjärnan och andra organisationer som har med djur att göra. övrig tid på veckan så är det ett vanligt fik för hundar med mattar och hussar. Mina tankar går i att starta upp ett fik i borås eller i göteborg. så jag söker nu någon som vill hänga på. du bör vara intresserad av hundar då konceptet och hela min affärsidè bygger på ett fik för hundar, som sagt med människor. tidigare erfarenhet inom restaurang är ej ett krav. är du en djurvän och gillar att ha många bollar i luften så hör av dig.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-05-24, kl 19:26

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87


Låter kladdigt :) och tänk vilket liv det kommer bli med
alla hundar som ska nosa på varandra. Jag kan inte heller tänka mig att det
rent hygieniskt skulle bli genomförbart... hundhår, hundsaliv .. hund*** … för övrigt säger jag bara en sak: No Comment….. LOL

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2007-05-25, kl 04:10

username

Jani
P

Inlägg: 34

Hej Linda...
Jag har bott i Japan i ett par år och i Japan är det jätte populärt med hundcafèr. Inget illa om Japaner, men lite galna är dom när det gäller hundar. Man kan se folk som går omkring mer sina hundar i speciella hundvagnar(mindre version av barnvagn), många av hundarna har hundkläder på sig, har t.o.m sett folk som bär sina hundar i bärsele(ala babybjörn) framförsig. Det finns affärer som bara säljer hundsaker(kläder, vagnar, o.s.v). Så visst fungerar affärsiden, i alla fall i Japan. Lycka till !!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat