Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Deklaration egen firma

Inlägg 1 av 3

2009-01-07, kl 12:56

linusji

linusji

Inlägg: 69

Deklaration egen firma

Hejsan,
  Nu har jag gjort klart bokslut och fyllt i deklaration för min EF. Jag skulle vilja ställa några frågor här för att vara säker på det jag gör nästa:
  1. Förenklat bokslut ska jag bevara själv i 10år, men behöver inte lämna till SKV nu?
  2. Jag deklarerar med NE blanketten och det är den enda som ska in till SKV nu?
  3. Ska jag fylla i och lämna INK1 nu till SKV eller vänta tills SKV skicka den till mig sen för kompletering?

  Tack för alla svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-01-07, kl 13:12

stifor

stifor

Inlägg: 386

Inget ska in till SKV nu.

Det förenklade bokslutet ska ALDRIG in till SKV. Du bevarar det tillsammans med bokföringen i 10 år.

NE-blanketten ska tillsammans med INK1 in till SKV i maj.

Stig Forsberg
www.enskildfirma.nu

Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-01-07, kl 14:58

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Är man företagare då måste man gå till en reviser eller med samma utbildning advokat går bra med så nu vet du hur man ska göra se i telefon katalogen det kostar inte så mycket  det handlar bara om några tusen lappar dra av dem i din deklation gör det bra från böjan det lönar sej i längden man kan dra av ljuset hyran telefon försäkringar bil mm ja har varit egen företagare i över 30år så ja vet hur det ska vara men sen hur man kan ju ordna så man kan få tillbaks pengar dra av så mycket du kan ja brukar få 40000-50000 tusen men det är ju inte du som deklarerar revisern kan ju mvh Göran H

Inläggets betyg
Svara Svara med citat