Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Alldeles för billig webshop

Inlägg 1 av 7

2008-11-25, kl 22:08

Hollywood

Hollywood

Inlägg: 14

Alldeles för billig webshop

Hej,

Jag har arbetat en del med webshoper och tycker det är väldigt kul. Här är det säkerligen flera som planerar att starta upp en shop, men kanske inte vill lägga 10-20000kr eller mer.

Låt mig göra den. Jag ger en av Er erbjudandet att bygga en webshop för en, näst intill, symbolisk summa på 1000:-.

Jag har mycket god blick för designen och hanterar såväl Photoshop, som HTML och CSS mycket väl. Jag håller på att lära mig PHP, som webshopar normalt byggs i och jag vill lära mig mer.

Då är det kanske bättre att jag fixar en shop till Dig som behöver en, istället för att jag bygger upp en massa testshopar som jag sedan slänger.

Skriv kontaktuppgifter nedan. Jag tar den jag tycker verkar roligast!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2008-11-26, kl 01:39

Hollywood

Hollywood

Inlägg: 14

Hej Mikael,

Jag bygger en shop med OsCommerce som grund. Detta system används av tusentals webbshopar idag. Vad jag gör är att jag installerar ett antal moduler för kortbetalning och andra funktioner. Även dessa används av många svenska shopar idag.

I och med Ditt påpekande antar jag att Du vet vad OsCommerce är och vilken säker och stabil grund denna programvara är för en webshop.

Men ändå; Jag håller med dig. Man får inte riskera något hos vare sig , sig själv eller hos sina framtida kunder. Givetvis.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2008-12-01, kl 21:03

username

Medlem
#47748

Inlägg: 4



Laban Andersson:


Hej Mikael,

Jag bygger en shop med OsCommerce som grund. Detta system används av tusentals webbshopar idag. Vad jag gör är att jag installerar ett antal moduler för kortbetalning och andra funktioner. Även dessa används av många svenska shopar idag.

I och med Ditt påpekande antar jag att Du vet vad OsCommerce är och vilken säker och stabil grund denna programvara är för en webshop.

Men ändå; Jag håller med dig. Man får inte riskera något hos vare sig , sig själv eller hos sina framtida kunder. Givetvis.






OsCommerce må vara en välanvänd mjukvara, men att den skulle vara säker o stabil skulle jag inte direkt ta så givet. Den har en fin historik av olika säkerhetshål.

Dessutom tycker jag att just den är lite halvdåligt projekt att "lära upp sig på". Den är oerhört komplex och rätt svår att sätta sig in i för en nybörjare. Det är bättre att börja från scratch enligt min mening.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2008-12-05, kl 11:25

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Hej!
Själv har jag en shop i osc och är mycket nöjd med funktionerna. Däremot söker jag någon som är intresserad av att hotta upp den rent designmässigt. Den behöver styggas till för att passa i sin nisch. Har STS installerat. Nån som känner sig driven och kan ange ett pris här?

mvh
per
www.tillhenne.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2009-11-29, kl 21:00

Frezie

Frezie

Inlägg: 24

Enligt mitt tycke ska shoppar byggas i ASP.net, och inget annat

www.getstarted.nu
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2009-11-30, kl 11:55

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Tycker att du borde verkligen förklara varför man ska just ska bygga en webshop i ASP.net jag ser inga fördelar mot andra serverside språk

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2009-11-30, kl 18:02

username

Joakim
Holt

Inlägg: 4

Har bra kontakt med Click and Buy kortinlösen, inga månadsavgifter bara % på köpet vilket kan vara trevligt i start-upp fasen av en shop om det är intressant. Dessutom klarar dom mikrobetalningar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat