Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

????uthyrning????

Inlägg 1 av 3

2004-10-05, kl 18:43

username

Paul
Johansson

Inlägg: 16

????uthyrning????

jo hur är det om man nu skulle köpa ett billigare hus ,renovera det sen hyra ut det hur gör jag rätt för mig men pengarna typ skatt m.m för om jag själv lånar pengar till huset så måste jag få in dom pengarna plus lite vinst hade inte skadat

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-10-09, kl 01:07

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Det beror för det första på om du tänker göra detta som privatperson eller som företag. Om om du gör det som privatperson så beror svaret på om du har för avsikt att bosätta dig själv i huset så småningom eller ej, occh är det gäller företag så är frågan vem du ska hyra ut till alltså om det är till ett företag eller till privatperson. Det känns som det kan bli hur fel som helst om jag utgår från ett av dessa alternativ och gör en beräkning och det sedan är ett helt annat upplägg du tänkt dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-10-09, kl 15:09

username

Paul
Johansson

Inlägg: 16

nja jag tänkte ha det som en sommarstuga lite senare men jag tänkte hyra ut det i 5 år sen ha det för mig själv men deet är bara det med pengarna ,jag vet inte vem jag ska tala med det är ett privat lån tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat