Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

redovisningskonsult

Inlägg 1 av 5

2004-10-05, kl 18:44

username

Paul
Johansson

Inlägg: 16

redovisningskonsult

jo jag behöver inte ha en revisor om jag ska ha en enskild firma utan en redovisningskonsult men låt oss säga att kunden betalar kontant ,han får kvitto o garanti m.m och jag sätter in pengarna på mitt företags-konto och jag ger min redovisare kvitto mm.då jag måste betala både moms o skatt för dom pengarna men kan han göra det eller är det bäst o göra det själv jag är inte så insatt i det hela men väldigt tacksam med en förklaring tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2004-10-05, kl 19:36

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Juristfirman Ideström / Webjurist som finns med i Starta Egets företagsregister har jag bara hört gott om.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2004-10-07, kl 19:16

username

Paul
Johansson

Inlägg: 16

jag tackar så mycket

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2004-10-09, kl 01:02

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

Jag tror inte att du kommer att kunna anlita någon som kommer att åta sig den rena betalningen. För att någon annan ska kunna sköta själva betalningen av dina momsar och skatter betyder ju det att denna person ska ha rätt att disponera ditt bankkonto och det ska man nog tänka sig för både en och två gånger innan man fattar ett sånt beslut.
Det brukliga är att företaget lämnar sina papper en gång i månaden till redovisningskonsulten som bokför och lämnar besked om hur mycket som ska betalas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2004-10-09, kl 14:12

username

Paul
Johansson

Inlägg: 16

det tackar jag jättemycket för tusen tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat