Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

starta eget och importera från land utanför eu, någon som kan???

Inlägg 1 av 12

2004-10-06, kl 09:05

lillanstenbrunn

lillanstenbrunn

Inlägg: 8

starta eget och importera från land utanför eu, någon som kan???

behöver lite råd och info. har precis börjat så smått i tankarna att starta eget, och importera från ej eu land.
alla svar e jag tacksam för. är inte helt insatt i allt än.
mvh sara

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2004-10-06, kl 09:39

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 3

Nackdelen med att importera utanför eu är att du får ett påslag med tull och moms.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2004-10-07, kl 07:41

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Varför inte baltikum, nyss utanför, nu med i EU. Det finns mycket och spännande saker där.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2004-10-07, kl 09:08

lillanstenbrunn

lillanstenbrunn

Inlägg: 8

har du några kontakter där eftersom du föreslår det???

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2004-10-10, kl 17:58

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Själv är jag där från några månader upptill ett halvår. per år. Ja det finns hur mycket som helst. Det jag inte själv klarar av språkligt hjälper min hustru med som är lettisk tolk. Så jag har det väl förspänt i detta fall. Att ta sig dit under hösten ifrån Stockholm är mycket billigt för en kryssning 1½ I RIGA Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2004-10-11, kl 09:09

lillanstenbrunn

lillanstenbrunn

Inlägg: 8

har du några bra tips?? blev nyfiken.

Citat:

Ursprungligen postat av:

Själv är jag där från några månader upptill ett halvår. per år. Ja det finns hur mycket som helst. Det jag inte själv klarar av språkligt hjälper min hustru med som är lettisk tolk. Så jag har det väl förspänt i detta fall. Att ta sig dit under hösten ifrån Stockholm är mycket billigt för en kryssning 1½ I RIGA Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2004-10-11, kl 23:29

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Ta kryssningen 1½ dag till Riga, gå omkring och titta på det som intresserar dig och få impulser. Just nu erbjuder Ryan Air resor för några hundralappar på våren till Riga Jag har själv bokat dit då bland annat. Om du åker dit finns det bra lexikon som är mycket billigare än i Sverige. Tänk också på att spara alla kvitton, även från resan.
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2004-10-18, kl 00:32

username

Stjepan
Picek

Inlägg: 1

låter intressant!
finns det någon speciell produkt som du kan rekomendera? mvh. valentino

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2004-10-21, kl 01:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Gå till de 5 stora saluhallarna vid järnvägsstation, + omgivningarna närmast runtomkring. Jag tror inte du blir besviken
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2004-11-02, kl 03:27

username

Maphy
Unos

Inlägg: 3

Hej Sarah!
Om du ska importera varor från länder utanför EU gäller lite speciella regler vad gäller hur stor mängd varor som får importeras. Och man måste ha en särkild import licens. Jag har nätverk till olika utlandskaleverantörer i Fjärran Östern kontakta mig för mer information.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2