Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare / delägare

Inlägg 1 av 3

2006-11-16, kl 09:44

username

Medlem
#46598

Inlägg: 7

Investerare / delägare

Hej,

Jag driver ett litet IT företag i Halland som nu letar efter lånegivare / investerare / delägare.

Vår butik har varit öppen sedan januari 2004 och vi har nu nått till att företaget börjar generera vinst, liten men dock relativt stabil.

Vi letar nu som ovan sagt möjligheter att få in mer kapital i bolaget för att nu snabba upp utvecklingen och därmed också vinstandelen.

Vi omsätter ca 1 miljon per år och letar efter ett tillskott på ca 200.000 kr vilket till största delen kommer att läggas på lager,då vår absolut största akilleshäl är att vi inte har tillräckliga lager så att vi kan tillgodose större delen av kundmassan.

Finner någon seriös människa / företag detta intressant så kontakta mig så kan vi diskutera hur det ska läggas upp och vad ni vill ha i utbyte för satsningen.

Kontakta mig på adress [email protected] så fortsätter vi diskussionen därifrån.

mvh
Magnus Johansson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-11-16, kl 22:02

username

kalel
ballel

Inlägg: 3

varför inte ta ett lån när det handlar om så lite pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-11-30, kl 19:06

username

Medlem
#46598

Inlägg: 7

Hej Juanjo,

Tack för Ditt svar.

Det är tyvärr inte så enkelt att låna pengar i bank när man som företag har gått lite sämre.

Efter det att företaget visar ett positivt bokslut är det som de själva säger "inga problem" men det är ett halvår tills vårt bokslutsår är till ända och därför letar jag nu alternativa sätt att skaffa det kapital vi behöver för att bli starka.

mvh
Magnus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat