Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Behöver hjälp ang. webshop

Inlägg 1 av 6

2004-10-07, kl 20:51

Robban83

Robban83

Inlägg: 5

Behöver hjälp ang. webshop

Hej!
Jag har funderingar på att öppna en hemsida o där sälja märkeskläder o andra saker..

Vad behöver jag göra? Hemsida fixar jag själv. Behöver sen en domän..

Behöver jag starta ett företag?

Behöver jag kontakta dom märkena jag tänkt saluföra,
för att få ett godkännande från dom att få sälja deras varor?

Eller får man bara köpa kläder från grossister o sälja dom som privatperson från sin hemsida?

Samtidigt är det ju bra o ha företag, får ju då dra av från deklarationen..

Hoppas ni kan hjälpa mig..

Mvh Robban...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-10-08, kl 11:08

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Hemsida fixar du billigast på www.loopia.se
Starta ett företag med F-Skatt (ser seriöst ut och behövs om du kommer att handla med andra företag) sedan behöver du antagligen skicka över ditt PRV reg-bevis för att få tillgång till leverantörernas utbud och priser.

Kontakta de märkerna du vill sälja och förklara att du är intresear av att bli ÅF av deras märken.
Du kan inte köpa av företag och sälja utan att ha en reg firma, det handlar om moms och andra avgifter. (visserligen får man ha sk hobbyföretag, men det är en annan historia)

flera kan säkert fylla på och rätta ev. felskrivningar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-10-08, kl 14:47

Robban83

Robban83

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hemsida fixar du billigast på www.loopia.se
Starta ett företag med F-Skatt (ser seriöst ut och behövs om du kommer att handla med andra företag) sedan behöver du antagligen skicka över ditt PRV reg-bevis för att få tillgång till leverantörernas utbud och priser.

Kontakta de märkerna du vill sälja och förklara att du är intresear av att bli ÅF av deras märken.
Du kan inte köpa av företag och sälja utan att ha en reg firma, det handlar om moms och andra avgifter. (visserligen får man ha sk hobbyföretag, men det är en annan historia)

flera kan säkert fylla på och rätta ev. felskrivningar.



Ok. tackar :)

I tex thailand på dom exklusiva varuhusen kostar ju tex lacoste skjortor 300:-

Så hur billigt kan man få dom annars för att sälja?
Annars tjänar man ju på att handla i butiken direkt i thailand?

Jag hade tänkt o ha det här på sidan av mitt nuvarande jobb.. Så vad kostar det per månad o ha sitt företag?

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-10-09, kl 18:10

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Priset du handlar för kan till stor del bero på kvantitet av varorna såväl som kvalitet, du kan t.ex handla en lacoste skjorta utan krokodilen och på det sättet få den billigare, utan att tumma på kvaliten, men som sagt, vill dina kunder ha märket så spelar det inte så stor roll att det är samma tillverkare.

om du ska beställa från asien så tillkommer det ju enhel del saker, som b.la frakt, skatt osv.
släng iväg ett mail till mig så ska du få ett hett tips.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2004-10-10, kl 10:25

username

Fredrik
Bodin

Inlägg: 9

Det viktiga är - om du väljer att importera märkeskläder - att undersöka att det är orginalprodukter. Jag skulle gissa att de kläder som du hittar i Thailand inte är det. Det som annars kan hända är att tullen kan beslagta din last när den kommer till Sverige, för varumärkesintrång. Du måste också kolla upp ifall du behöver importlicens och den tullsats som gäller (tullverket.se).

/mvh Fredrik
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2004-10-10, kl 14:25

lillanstenbrunn

lillanstenbrunn

Inlägg: 8

menar du att man ej får ta in, om det inte e orginal?? och sälja här, om man självklart säger vad det är.
mvh sara

Inläggets betyg
Svara Svara med citat