Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Ad-word

Inlägg 1 av 11

2007-08-01, kl 13:47

MedieDesign 2010

MedieDesign 2010

Inlägg: 8

Ad-word

Jag har börjat använda googels nya annonseringsprogram och den drar in mer folk för varje dag som går.

http://www.mediedesign.nu

Mediedesign

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2007-09-18, kl 22:50

username

Medlem
#52214

Inlägg: 11

Hur mycket får du betala per klick och vilka sökord gäller det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2007-09-19, kl 08:00

MedieDesign 2010

MedieDesign 2010

Inlägg: 8

Det beror på vilken annons det är men runt 0.10 öre till 3-4 kronor och det gäller alla typer av annonser.

Mediedesign

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2007-12-02, kl 12:49

username

Jani
P

Inlägg: 34

Hej...
Jag vet att man inte skall väcka den tråd som sover, men jag skulle gärna vilja veta hur många det är som använder sig av just google annosering och vad ni tycker om resultatet ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2007-12-02, kl 15:25

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jag använder det, och är nåt jag kan rekommendera. Nu har jag visserligen börjat ligga bra till på Googles ordinarie sökresultat, men för sidor som är nya är Adwords väldigt effektivt.
Priser kan variera mer än så...vill man dyka upp på amerikanska sökningar kan varje klick kosta hur mycket som helst. Jag avkrävdes 60-70 kronor per klick för en del sökord, så dom stängde jag direkt.

Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2007-12-02, kl 15:59

username

Jani
P

Inlägg: 34

Tack för det snabba svaret Mikael...
0.10 öre och 60-70 Kr är ju en ganska stor skillnad. Hur mycket
kan man själv påverka hur mycket det hela får kosta och i vilka sökningar som annonsen skall dyka upp ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2007-12-02, kl 19:10

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Har aldrig betalat för Google Ad Words. De borde betala mig istället för att det är massor med kunder som ligger Top 10 på Google ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2007-12-02, kl 22:05

username

Medlem
#52746

Inlägg: 9

Jani Pullinen: Tack för det snabba svaret Mikael...
0.10 öre och 60-70 Kr är ju en ganska stor skillnad. Hur mycket
kan man själv påverka hur mycket det hela får kosta och i vilka sökningar som annonsen skall dyka upp ?


Du påverkar helt själv vart du vill lägga gränsen och kan om du är lite mer advancerad i användandet påverka allting helt själv.

Betala per klick
---------------------
Du väljer själv hur mycket du vill betala per klick, och ställer själv in i kronor och ören vart gränsen ska gå:

T ex max 5:- / Klick.

Ju mer du bjuder på orden destå högre upp hamnar din annons. Om du söker på termen "Tjäna pengar" på Google ser du att det finns flera träffar. Du väljer själv om du vill vara plats 1-3 eller plats 4-6. Om du betalar lite hamnar du generellt sätt lägre ner.


Välj sökord fritt
---------------------
Du väljer själv vilka söktermer du vill använda dig av. Låt oss säga att du säljer webdesign-lösningar. Dina besökare kanske söker på "Hur man gör sin egen hemsida". Du kan då välja att din annons visas om någon skriver exakt den termen, eller använder orden "egen" och "hemsida".


Sätt gränsen själv
---------------------
Det går även att välja en "dagsbudget" på t ex: 50:-/dag.
Det som händer då är att du "köper" upp till t ex 50:- för 1:- styck. Och, när du nått din budget slutar ditt sökord att visas.

Detta är bra om du vill pröva i början hur Google Adwords fungerar.

Är det något för dig?
---------------------

Det bästa är alltid att hamna i den fria trafiken(då första sidan och top 10), men naturligtvis kan det bli jättesvårt om du har ett sökord eller en produkt med hög konkurrens.

Ett generellt sätt för att se om det finns någon marknad är att söka själv på olika termer dina kunder använder och sedan se hur konkurrenterna arbetar. Om du är okunnig skulle jag outsourca det till någon som kan. Men, det går ju alltid att experimentera på egen hand.

Gå till www.google.com/adwords - Där finns mycket bra information.

Med vänliga hälsningar,
Aron L,
www.goodway.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2007-12-03, kl 00:39

username

Jani
P

Inlägg: 34

Tack för svaren. Någon annan som använder google annonser ?
Vill gärna höra ifall någon är missnöjd och i så fall varför ?

Daniel: Har du sett dokumentären om google ? Tror att den visades
i svensk TV i ett program som hette spelplats världen.
Där visade dom en kille som faktiskt fick betalt av google ;)
Och så pratade dom SEO

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2007-12-03, kl 07:58

Wroblewski

Wroblewski

Inlägg: 22

Två tips om Adwordannonsering.

- En faktor som påverkar priset (klickkostnaden) i högre grad än vad man kanske tror är hur optimerad annonsen är. Med detta menas att priset blir lägre beroende på hur relevant annonsen är till sökordet man vill annonsera under. Med andra ord lönar det sig att skapa flera olika annonstexter anpassade efter varje term.

- Tålamod och engagemang. Det finns inga garantier för att Adwordannonsering ger en positiv ROI. Däremot kan man förbättra resultatet avsevärt genom att sätta sig in i hur det verkligen fungerar. Enligt min mening är det bästa sättet att bli duktig genom att laborera sig fram samt att noga läsa igenom alla tips som Google ger inne på Adwordkontot.


Mina egna övriga kommentarer:
Adwordsannonsering kräver att man sätter sig in i det om man vill bli duktig (precis som mycket annat...) Resultaten kan variera kraftigt från en dag till en annan. Detta kan te sig väldigt märkligt, men det är precis så det fungerar. Jobbar man med annonser på väldigt konkurrensutsatta sökord så tycker jag att man ska lägga mkt krut på att optimera annonserna.


SEO IT Sverige

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2