Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Tacksam för tips

Inlägg 1 av 5

2007-06-14, kl 11:05

username

Medlem
#51108

Inlägg: 37

Tacksam för tips

Håller på att öppna en web shop och är nybörjare med detta och jag tar tacksmt emot alla tips och råd om vad jag ska tänka på då jag öppnar sajten.
Vänligen: merja

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-06-14, kl 11:17

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Marknadsföring? Målsättning? Betalsystem? Logistik?... Du får gärna specifiera din frågeställning..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-06-14, kl 11:30

username

Medlem
#51108

Inlägg: 37

Det jag tänker på är rutiner, så man inte sitter vid datorn dygnet runt, och vad ska man tänka på vad gäller att skriva kvitton, hur man gör det och måste företagsloggan var med på kvittot, ja allt möjligt som är bra att tänka på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2007-06-14, kl 13:01

tblessander

tblessander

Inlägg: 2

Det finns flera bra böcker som kan svara på dina frågor.

Kika in hos http://www.redaktionen.se/ så tror jag att du hittar något.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-06-14, kl 15:21

Nutek

Nutek

Inlägg: 17

Hej.
 
Ska du starta en webbshop är det en god idé att titta på vår branschguide för e-handel i vår webbtjänst på Företagarguiden. http://www.nutek.se/sb/d/731.
 
Där kan du utföra ett test som resulterar i att du får upp en checklista över vad du ska tänka på när du startar en webbshop.
 
Ska du driva en webbshop ska du följa distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) som ger konsumenter ett utökat skydd. En konsument ska få fjorton dagars ångerrätt från och med den dag som konsumenten mottog sin vara. Ångerrätten innebär att konsumenten har fjorton dagar på sig att ångra sitt köp och skicka tillbaka sin vara och få pengarna tillbaka. Du är även skyldig att ge konsumenten klar och tydlig information både före och efter köpet.
 
Kommer din webbshop att innehålla ett forum är du även skyldig att följa lagen om elektroniska anslagstavlor (SFS 1998:112). Du är även skyldig att ha uppsikt över innehållet i forumet och i vissa fall även ta bort meddelanden.
 
Kommer du att hantera personuppgifter ska du följa lagen om personuppgifter (SFS 1998:204). Både vid lagring och behandling av personuppgifter ska personen ifråga ge sitt samtycke. Är din behandling av personuppgifter datoriserad ska du ha ett tillstånd från Datainspektionen.
 
Använder du dig av cookies på din webbplats ska du informera dina besökare om hur de används och hur dina besökare kan undvika att de lagras på din dator. Läs mer i lagen om elektronisk kommunikation
(SFS 2003:389).
 
Du ska även bestämma vilken toppdomän du vill registrera dig under: .nu, .com, .se.
Startlinjen, Nutek, www.nutek.se/foretagsinformation.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat