Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Outlet !

Inlägg 1 av 8

2008-02-06, kl 20:12

username

Mia
Tamlander

Inlägg: 2

Outlet !

Hej !

Har tänkt att öppna en klädoutlet/textil/present mm , men var kan jag hitta bra leverantörer ? Märkeskläder/textil och annat roligt till mkt bra priser !?

Tack på förhand
MVH Mia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2008-02-06, kl 21:27

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Konkurslager...restlager...Outlet Stores är ju en stor grej "over there", så varför inte?

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2008-02-06, kl 23:24

and

and

Inlägg: 155

Ditt stora problem är att du måste nästan hitta en leverantör inom EU. Annars är ju Kina och/eller USA import lockande, men då måste du ha tillverkarens tillstånd, vilket man i princip inte får, då de redan har importörer här i Sverige och/eller övriga Europa. Men du kan ju kolla Polen, Estland etc. Själv pysslar jag med Kinaimport, men kläder är luriga att ta in.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2008-02-07, kl 15:07

username

Mia
Tamlander

Inlägg: 2

Hur kan man få reda på varifrån andra Outlet`s köper sina varor ifrån , har sökt ihjäl mig idag :) Några tips ?

Mia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2008-02-07, kl 15:40

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

I USA köper de restlager från andra butiker. Det är väl bara att kontakta dem och höra om de har restlager de vill sälja ut. I USA lämnar outlet-affärerna oftast kvar original-prislapparna, så man ser vad kläderna kostat från början. Brukar själv passa på att fynda när jag är där...

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2008-02-07, kl 23:33

username

Andreas
Miklja

Inlägg: 16

Hej, Mia

Jag har lite kontakter inom inköp och säljande inom detta område.
Har nära kontakt med en företagare som köper in rest partier ifrån hela världen, samt även gör stora inköp ifrån företag som enbart sysslar med inköp av stora lager.
En del kan man köpa containerar med kläder ifrån H&M, Hennes, Åhlens, Dressman, Gina Tricot. Samt även porslin, tyger,skor,väskor etc.

Hör av dig så kan vi diskutera vidare lite förslag osv.
Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2008-02-07, kl 23:43

kimmelutten

kimmelutten

Inlägg: 9


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2009-03-14, kl 15:27

username

Henrik
Nilsson

Inlägg: 2

Hej,

Jag lånar tråden lite, hoppas detta är ok Mia.

Jag är också mycket intresserad av att köpa respartier av kläder och skor.
Maila mig gärna om ni har några kontakter ang det eller om ni själva har partier att sälja!

[email protected]

Mvh

Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat