Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Distributörer för e-handel

Inlägg 1 av 5

2006-10-03, kl 08:51

wirdefalk

wirdefalk

Inlägg: 4

Distributörer för e-handel

Hej,

Har sen tidigare jobbat i USA med diverse e-handel och använde där sk. Dropship Suppliers. Inte riktigt säker på vad de kallas i Sverige och om de ens finns. Om det är någon som har någon aning om några bra sådana för leverans främst i Severige men även i hela EU så skulle jag uppskatta det.

Mvh, Micke

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2006-10-04, kl 17:26

username

Medlem
#49099

Inlägg: 5

Det låter som en spännande verksamhet.
Har du några tips eller liknande, maila mig gärna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-10-04, kl 20:55

antonio

antonio

Inlägg: 240

Om det inte existerar några dropship suppliers kanske du kan skapa sådana.
Om efterfrågan är tillräcklig kan man aggregera orderingången och hitta ett distributionsföretag som redan hanterar logistikflöden i området och kan tänka sig att ta hand om detta också... (de som sysslar med leveranser kan ju bara vinna på att antalet leveranser ökar, då kan deras order från viss verksamhet samlevereras med andra etc och utnyttja resurser bättre?)

Det vore nästan positivt om tillverkare i fråga använder sig av traditionella återförsäljare då deras direktpriser bör vara lägre än om de varit ett drop shipping supplier.

Problemet blir här att du initialt inte får fördelen av litet bundet kapital, då man förmodligen behöver en hyfsad order, men när det väl börjar flyta skulle jag tro att bundet kapital kan sänkas rejält. Senare kanske du lyckas så väl att du blir tillverkarens viktigaste mellanhand?

Fin idé där.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-10-05, kl 05:03

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Mitt inlägg borta??

Vad är det för typ av produkter du avser sälja?

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-10-06, kl 15:38

wirdefalk

wirdefalk

Inlägg: 4

Hej,

Tack för alla svar och ideér.  Har lyckats hitta några stycken, en del sämre än andra. 

Det jag tänker främst på är väll elektronik då, men även andra produkter kan vara av intresse.  Det finns egentligen inga gränser. 

Men till Antonios inlägg; bra ide.  Absolut värt att titta på lite närmare.  Främst då för de kanske lite mindre tillverkarna som försöker nå en bredare kundkrets och behöver hjälp.  De kanske kan ta en längre kredittid än 30 dagar också.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat