Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Renovering bostadsrätter

Inlägg 1 av 2

2008-07-01, kl 23:12

mickegson

mickegson

Inlägg: 111

Renovering bostadsrätter

Tjenare.
Tänkte berätta lite angående en ide jag och mina kompisar har och om ni tror att det kan fungera.

Vi är nu 2 snickare en elektriker samt en marknadsförings/hemside ansvarig samt designer.

Våran tanke är att tjäna pengar genom att köpa upp bostadsrätter och renovera och sedan sälja. Börja lågt och sedan öka. Tanken är att vi skall lägga ut ca 20 000 kronor var 80 000 i budget att renovera våran första lägenhet med.

Det är inte mycket pengar, men det är en start.
Kakelföretag, samt köksföretag och andra snickare finns i släkten och kommer erbjuda oss bra priser och hjälp om så krävs.

Köping bor vi i och det finns många lägenheter som behövs fixas upp. Jag undrar också om det går att ta ett lån på företaget så vi kan ha mer pengar att röra sig med?

Och om det är värt att köpa bostäder idag?
INvesterare och personer som kanske vill utveckla detta till något bättre kan kontakta mig här på startaeget eller via min mail
[email protected]

- Lev livet.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-07-02, kl 02:32

and

and

Inlägg: 155

Hej Micke.

Frågan är om det med dagens bostadsmarknad är någon idé att köpa bostadsrätter. I Göteborg där jag bor är ett renoveringsobjekt så dyrt att din vinstmarginal inte räcker till. Idag finns ju även konurrens av polska gästarnetare som renoverar för en billig penning. Dessutom brukar människor vilja inreda sin lägenhet efter egen smak.

Jag kan tänkas ha ett par idéer på alternativa lösningar, om det är av intresse?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat