Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hemsida, ide

Inlägg 1 av 2

2008-03-05, kl 18:26

mickegson

mickegson

Inlägg: 111

Hemsida, ide

Jag håller på med en internetverksamhet där jag ska hjälpa andra företag att synas på internet samt skaffa den hjälp dom behöver.

+ Grossister
+ Marknadsföring
+ Problemlösningar
+ Andra kontaktnät

Tanken är att jag ska försöka bygga upp ett stort kontaktnät som gör att jag kommer kunna hjälpa kunderna med det som söker. Har Kodare och designare samt att alla är problemlösare.
Det är en idee vi har och undrar om det kan vara värt att grunna vidare på.

Tanken är att inte ta betalt först, utan kanske utveckla siten till att sedan ta någon slags medlemsavgift för att hjälpa nya/gamla företag att utvecklas.

Hemsidan är klar men är inte lancerad.
Vill ha lite förslag samt kritik, vad tror ni?

MSN: [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-03-05, kl 21:40

Niclas Hesselgren

Niclas Hesselgren

Inlägg: 5

Jag tycker att er verksamhet låter som en hybrid mellan en webb-byrå, reklambyrå och någon slags konsultbyrå för marknadsföring. Samtliga av dessa finns det rätt många etablerade redan så konkurrensen kommer att bli svår. Jag har tidigare erfarenhet ifrån web-sidan och där skulle man kunna säga att det är överetablerat och svårt att överleva. Å andra sidan så måste man tro på det man gör och ha tilltro till att man kan erbjuda något som ingen annan kan - men det är just det som är nyckeln: erbjudandet skall vara så unikt som möjligt. Jag kan bara önska lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat